tisdag 1 oktober 2013

Nästan klar!

Nej, jag har inte packat än. Det gör jag nog när jag vaknar. Om lite över fyra timmar...

Men jag har fyllt och lämnat in tidrapporten, laddat pengar på busskortet, ätit sushibuffé, köpt en baddräkt (hittade ingen bikini i min elefantstorlek), köpt lite grejer till Pörrö, kramat katt och tvättat jättemycket kläder. Inte bara svarta - ett linne var lila! Och ett par svart-vita strumpor!

Nu ligger jag bland alla grejerna i sängen, dricker cider och tittar på Arthur. Mitt favoritavsnitt är "When Carl met George" - om Carl som har jättetydlig Aspergers och George som är kanske halvsvensk tror jag. Eller "of Swedish descent" säger wikipedia. En älg. Han är egentligen kanske min favorit på serien och Carl typ autistisk och jobbig. Jag hade sett avsnittet så många gånger tidigare, men nu när jag ville se avsnittets titel också så råkade jag se det med titel "wcmg".

Sen så började jag tänka på namnet och uttalet och googlade och märkte att "en karl" och Karl/Carl verkligen uttalas på två olika sätt på svenska, jag hade ju alltid undrat hur man kunde rimma "lille far" med "en sån karl". Jag som trodde jag kunde svenska >_<

Men ändå tror jag inte jag kan uttala... hans namn lika bra som han kan uttala mitt. Eller inte perfekt i alla fall. Retroflexer. Jag hatar dem. Jag minns en gång när jag skulle fråga Martin något, han satt på andra sidan av rummet, och jag frågade Trollet om han kunde fråga Martin. Trollet sa att jag kunde ju fråga själv. Jag vågade inte säga hans namn så högt och tydligt (vet inte om jag hade vågat om det hade varit ett enklare namn) så jag gick fram till honom för att kunna fråga utan att säga hans namn.

Jag har aldrig fattat svenskarna och andra konstiga typer som säger typ "hej Maaria" istället för bara hej!

Lol, nu tänkte jag länka avsnittet "wcmg" men hade redan klickat på nästa, men hittade den här versionen av samma avsnitt med kommentaren "When Carl grows up he'll probably drink wine out of a box. Not a bottle."

So that's why...?

1 kommentar:

  1. Nu kan jag svenska lite bättre (hade aldrig tidigare hört om retroflexer). Rolig kommentaren och bra avsnitt. Jag har magkänslan att som vuxen Carl håller sig till äppelsaft :)

    SvaraRadera

Miau?