måndag 21 oktober 2013

...om livet?

Jag älskar livet. Jag vill ha det kvar.

Jag drömmer om ett mysigt hus med en massa rum; i vardagsrummet kan min boksamling bo, ett rum vill jag ha för dockorna och deras grejer och varje barn ska få sitt eget rum.

Jag har också planerat att få många barn. Jag vet att jag kanske aldrig kommer få dem med någon, men drömma kan man ju alltid. När jag var yngre så tänkte jag att jag skulle skriva min första bok och få mitt första barn (Joonatan Mikael, född i december) när jag är 27. Så gick det ju inte, obviously. Sen så skulle jag få tvillingar, helst identiska, Laura Kataja och Meeri Ilona, ett par år efter Joonatan. De skulle kunna vara lejon men det spelar ingen större roll, vädur funkar lika bra.

Varför är Deena äldre än Johnny då? De är lätt baserade på en bok som jag ska skriva - Kuolleiden lasten orpokoti. Barnhemmet för döda barn. Och syskonen i boken är lätt baserade på mig och Johnny N. som jag var jättekär i runt 2007. Därför är Johnny bara åtta månader yngre än Deena som på riktigt. Fast jag använder aldrig namnet Deena på nätet, det är dockan som är Deena, jag är bara Daana.

Efter Joonatan och tvillingarna vill jag gärna ha en till son, Johannes Benjamin (fast jag är inte säker om Benjamin, har älskat namnet Johannes nästan lika länge som Joonatan och sen så har vi flera Johannes i släkten), och sen gärna två flickor till för att kunna använda namnen Ronja och Lotta. Men det viktigaste är att få minst två barn, Joonatan och Laura. För jag vet hur ensam man kan vara om man inte har syskon.

Och böcker har jag velat skriva så länge som jag minns. Många böcker. Och när jag bara orkar börja så kommer jag kunna skriva bra böcker. Barnböcker och andra böcker.

Därför vill jag leva. Så tänker jag om livet. Din tur.

1 kommentar:

  1. Jag vill se världen och träffa olika (helst snälla) människor. Och flytta till Sverige.

    SvaraRadera

Miau?