fredag 25 oktober 2013

gamla dikter som jag skrev på svenska


Ingen visste

Ingen visste vad jag tänkte
ingen ville veta vem jag var
ingen brydde sej om mina känslor

Jag höll på att försvinna i skuggan
och ingen skulle märkt det,
alla andra som lyser så kraftigt
täckte mej i sitt ljus;

bland olika ljus
var jag ensam
i mitt mörker.

Då kom du med ditt ljus
så mycket mer lysande än de andra;
men du såg mej
jag vet fortfarande inte varför,

du tände mitt ljus
och skyddade det mot vinden.>


2001/2002


Du

Du är den enda
som jag verkligen älskar.
Du tänder ljus till mitt liv.
Och på kvällen
när jag är här ensam
och står snyftande vid fönstret
då är du den enda
som sträcker ut handen till mej
och säger till,
att jag inte skall stå så nära luften
och så nära den djupa Evigheten.
Att jag inte behöver vara ensam.
Vet du vad det betyder för mej
att vara
vänner?>

<3

2001/2002

1 kommentar:

Miau?