fredag 28 februari 2014

Fem år...

Tittar på min gamla bilddagbok och hittar några frågor jag svarade på 2009. Känns som igår. Ändå fem år...


Februari 2009:

  VAD HETER DU ?
Maaria Elina Vikström


   VAD VILL DU HETA ?
Deena Needles. Eller nej, jag är nöjd med mitt namn.

  VILKA ANDRA NAMN HADE DINA FÖRÄLDRAR TÄNKT GE DIG ?
Laura, Maria (?), Maaria Viktoria, Matias (om jag hade varit en pojke)

  ÄR DU TILLSAMMANS MED NÅGON ?
Vad tror du?

  VILKET STJÄRNTECKEN ÄR DU ?
Katt! (Lejon...)

  VILKEN ÅRGÅNG ÄR DU ?
85

  VART FÖDDES DU ?
Helsingfors

  VART BOR DU ?
Flogsta

   BOTT UTOMLANDS ?
Det gör jag nu =D

  FLYTTAT ANTAL GÅNGER ?
Över 10, vet inte. En gång innan jag fyllde 18. Och det hände när jag var 3.

  VART SKULLE DU VILJA BO ?
I ett stort trähus på t.ex. Villavägen.

   VILKEN SKOLKLASS ?
Litteraturvetenskap A

  VAD VILL DU GÖRA NÄR DU BLIR ÄLDRE ?
Skriva böcker och få många barn

  LÄNDER DU VARIT I ?
  Finland, Sverige, Danmark, Estland, Tyskland, England, Belgien, Italien, Spanien, Portugal, Grekland, Nederländerna, Frankrike, Schweiz, Österrike, Tjeckien, USA, Kanada, Vatikanstaten, Egypten, Israel, Jordanien, Arabemiraten. Jag tror det var alla...

  DITT RUM.


 STORT LITET ELLER MITTEMELLAN ?
  Hmm... mellan.

  VILKEN FÄRG PÅ TAPETERNA?
Rött =)

  VILKA FÄRGER GÅR RUMMET I I ÖVRIGT ?
Hmm... lite lila och lite... allt.

 VAD VILL DU ÄNDRA DÄR INNE ?
   Jag vill ha möbler =D

 VAD SER DU OM DU TITTAR UT GENOM DITT FÖNSTER ?
   En katt och växter på grannens fönster.

 VAD GÖR DU OFTAST I DITT RUM ?
Byter kläder, tittar på Sedrik, leker med Sedrik.

  FAVORITPRYL I RUMMET ?
Sedrik <3

 UTSEENDE.


 HUR LÅNG ÄR DU ?
  1,68

 HÅRFÄRG OCH FRISYR ?
  Långt och "rött"

 MEST NÖJD MED ?
Håret och tatueringar och piercingar

 MINST NÖJD MED ?
Kroppen. Tjock och äcklig.

SKOSTORLEK ?
38-39

 GLASÖGON ?

 Nej

 HAR DU NÅGRA PIERCINGAR ELLER TATUERINGAR ?
14 piercingar, 2 tatueringar

 FAVORITER.

FILMER ?
Girl, interrupted
Thirteen
Innocence
Som om jag inte fanns
osv.

 LÅTAR ?
Många! T.ex. alla av Sonata Arctica och Nightwish.

 ÅRSTIDER ?
Vår (och sommar).

 DRYCK ?
Vin

 DJUR ?
Små hundar. Eller måste jag svara KATT? Nej, små hundar!!!1

  FÄRG ?

Som Sofi Oksanen sa: Lila, för svart är ingen färg, det är en självklarhet.

 ÄMNE I SKOLAN ?
Jag tyckte mest om svenska. Så alla tyckte att jag var konstig =)

 SYSSELSÄTTNING ?
Sedrik, dator + vin. Eller sova. Eller kanske leka med Thomas.



Vad skulle jag svara nu då?

VAD HETER DU ?
Maaria Elina Vikström

  VAD VILL DU HETA ?
Maaria Elina + min partners efternamn om det är vackrare än mitt.

   VILKA ANDRA NAMN HADE DINA FÖRÄLDRAR TÄNKT GE DIG ?
Laura, Maria, Maaria Viktoria, Matias

   ÄR DU TILLSAMMANS MED NÅGON ?
Nej

   VILKET STJÄRNTECKEN ÄR DU ?
Katt! (Lejon...)

  VILKEN ÅRGÅNG ÄR DU ?
'85

  VART FÖDDES DU ?
Helsingfors

  VART BOR DU ?
Flogsta

   BOTT UTOMLANDS ?
Inte längre än tre veckor, annars bara i Finland och Sverige

   FLYTTAT ANTAL GÅNGER ?
Över 10.

  VART SKULLE DU VILJA BO ?
I en lägenhet som var min egen. Ännu hellre ett hus, men det kan vänta.

   VILKEN SKOLKLASS ?
Häh?

   VAD VILL DU GÖRA NÄR DU BLIR ÄLDRE ?
Skriva böcker och få många barn - innan jag blir för gammal.

   LÄNDER DU VARIT I ?
 Finland, Sverige, Danmark, Estland, Tyskland, England, Belgien, Italien, Spanien, Portugal, Grekland, Nederländerna, Frankrike, Schweiz, Österrike, Tjeckien, USA, Kanada, Vatikanstaten, Egypten, Israel, Jordanien, Arabemiraten, Lettland.

   DITT RUM.

STORT LITET ELLER MITTEMELLAN ?
Jättelitet.

   VILKEN FÄRG PÅ TAPETERNA?
Smutsigt vitt.

   VILKA FÄRGER GÅR RUMMET I I ÖVRIGT ?
Mest olika nyanser av lila.

 VAD VILL DU ÄNDRA DÄR INNE ?
Inget. Vill bara ha en riktig lägenhet.

VAD SER DU OM DU TITTAR UT GENOM DITT FÖNSTER ?
 Att de flesta i Flogsta låghus sover. (När det är ljust ser jag tallar och skator, mina favoritgrannar.)

VAD GÖR DU OFTAST I DITT RUM ?
Ligger vid datorn och dricker vin eller cider eller kaffe eller så äter jag.

 FAVORITPRYL I RUMMET ?
Johnny.

UTSEENDE.

HUR LÅNG ÄR DU ?
   1,68

  HÅRFÄRG OCH FRISYR ?
   Långt och "rött"

 MEST NÖJD MED ?
Håret och tatueringar och piercingar

MINST NÖJD MED ?
Kroppen. Tjock och äcklig.
Fast på riktigt nuförtiden.

SKOSTORLEK ?
38-39

  GLASÖGON ?
Ja <3

HAR DU NÅGRA PIERCINGAR ELLER TATUERINGAR ?
   15 piercingar, 2 tatueringar och en självgjord.

FAVORITER.

FILMER ?
Girl, interrupted
Thirteen
Innocence
Som om jag inte fanns
osv.

 LÅTAR ?
Många! T.ex. alla av Sonata Arctica och Nightwish.

 ÅRSTIDER ?
Vår!

 DRYCK ?
Vatten, kaffe, rödvin, cider, minttupepsimax...

  DJUR ?
Alla söta. Men jag vill ha en minitax och en svart kattunge. Fast kissen måste väl komma först så känner korven sig inte mindre viktig. Och det är väl enklare att ta hand om en kissemiau...?

   FÄRG ?
Som Sofi Oksanen sa: Lila, för svart är ingen färg, det är en självklarhet.

 ÄMNE I SKOLAN ?
 Språk <3 grrrrrrrrrrrrrammatik <3 <3 <3

SYSSELSÄTTNING ?
 Bjd, pussel, demi.

1 kommentar:

  1. Vanheneminen on hyvä asia, koska silloin oppii tietämään mitä haluaa ja mitä ei halua. Itse ainakin olin viisi vuotta sitten pihalla kuin lumiukko :) Sinun tulevasta kodista tulee hauska paikka, kun siellä on suuri kirjasto ja pieniä eläimiä <3

    SvaraRadera

Miau?