söndag 9 februari 2014

Vilken bra kväll!



Erica var redan på väg hem från dansträningen när Jakob kom, så vi började med söndagspizza. Hos mig, nu när det äntligen gick att vara här!

Dessa två wikipediahjärnor hade mycket att prata, precis som jag hade anat. Efter pizzorna drack Jakob och jag kaffe (Erica dricker aldrig kaffe på kvällen) och vi alla tre åt negerkyssar.

Vi pratade bara jättelite om Carl, men så mycket ändå att Jakob nämnde att han var i London och jag fick veta säkert att hans bilder syns för andra men inte för mig. Egentligen är jag inte så förvånad... men jag hade trott att han hade dolt sina taggade bilder för alla.

Mina två underbara nördar, jag menar vänner, pratade alltså om en massa saker som jag inte ens orkade lyssna på men också om Tolkien, Astrid Lindgren, andra barnböcker och barnprogram, filmer... allt möjligt! Katta glad katt, vi hade en väldigt lyckad kväll. ^^

Och både Jakob och Erica var imponerade över att jag hade städat så bra. Det känns jätteskönt att kunna gå till badrummet eller dörren utan att trampa på något, jag behöver inte ens titta på baktassarna!

Nu ska jag titta på barnprogram och äta resten av min pizza. Och - jag vet att jag inte borde säga högt eller skriva så, för då händer det kanske inte - jag är ganska trött och kommer somna om ett par timmar, och jag ska sova gott och länge. Och drömma något vackert.

1 kommentar:

  1. Nu ser rummet mysigt ut. Kul att du lyckades överraska dina vänner :D

    SvaraRadera

Miau?