fredag 7 februari 2014

Jag älskar Glee!

Och har sovit alldeles för lite men kan inte sluta titta på Glee...

Jag köpte andra säsongen på dvd idag, alltså torsdag, istället för vin eller cider eller gin&tonic.
Egentligen hade jag inte råd att köpa nåt sånt men jag gjorde det ändå. Under natten städade jag ganska "mycket" och tittade på resten av första säsongen. Sen så sov jag tre-fyra timmar och åkte till Freud, fick prata 40 minuter den här gången, om lördagen, om Carl som vanligt, inte så mycket annat.

Det hann jag nämna att Jakob kommer på besök och att jag har börjat städa, och att det var Ericas födelsedag, och att jag inte blev vald till klubbverkare men var inte besviken, och att jag lyckades prata ganska bra inför "hela kören" och sånt.

Efter Freud gick jag till den där konditorin vid Svandammen för att köpa samma goda bakelser som nån gång tidigare, tre stycken, till Erica som fyllde 28, precis ett halvår efter mig alltså. Sen så gick jag till bussen och hann precis köpa Glee, andra säsongen, vi kan kalla det min halvfödelsedagspresent eller så var det okej att slösa pengar för att jag är snäll katt och köper inget vin eller något den här veckan. Ingen sån där lördag igen, tack!

Så nu tittar jag på Glee fastän jag borde sova. Efter det här avsnittet kanske, som nästan (?) fick mig att gråta, Grilled Cheesus.

Cheesus, jag är lite kär i Kurt Hummel (Chris Colfer). Det kommer inte gå över innan jag har tredje säsongen på dvd och får titta på - vad hette han nu - Joe Hart (Samuel Larsen). Jag har sett några avsnitt hos Erica, det var ju hon som först visade mig Glee. Eller jag kanske gillar dem båda lika mycket. Eller... kanske Kurt ännu mer än Joe. Kurt - såsom skådespelaren - är bög och kan sjunga högre än jag, men cheesus vad söt.

Och ögonen. Lite svårt att vara säker när jag bara ser dem på skärmen men... känner jag igen färgen?
Havet?

Han är söt när han gråter.

Men jag kanske borde sova innan en tv-serie får mig att gråta på riktigt.

Love, fangirl

1 kommentar:

  1. Bra födelsedagspresenter! Jag ska titta på Glee efter jag har sett Game of Thrones. Du kanske gör precis tvärtom :)

    SvaraRadera

Miau?