lördag 8 februari 2014

Ett mirakel!

Det hände ett mirakel!

Jag sov hela dagen igen (kanske 12-22) och när jag vaknade så hörde jag röster från korridoren. Men jag blev hungrig och vågade ändå gå och rosta bröd till min frukost... Matilda, Kristina och... en kille (var det han som hette Anton??) var där, kanske nån mer tjej också, och Matilda, som jag trodde typ hatade mig, sa att det är korridorsfest i hus 2 och frågade om jag skulle följa med!

Jag sa att jag inte hade nåt att dricka, men Matilda pekade på vinboxen och sa att det var Antons gamla vin, Kristina sa att hon hade druckit det och det var inte dåligt, Anton hade köpt det för att göra en gryta och sen ville han inte ha mer.

Jag fick fylla en flaska med vinet. Matilda frågade mig om alla Umbala-kartongerna i korridoren är mina, och att den arga lappen var inte så arg som den såg ut men att de hade precis tömt lådan och den blev full igen nästa dag... jag lovade att ta ut dem. Jag ska, inatt.

Och jag berättade att jag får besök imorgon så jag måste städa, förra gången var när mamma var här och städade... och Matilda sa att de märkte det, för mamma diskade ju typ alla korridorens tallrikar och andra grejer som jag hade haft i rummet och inte orkat diska...

De hatar mig ändå inte. Nu ska jag byta kläder och sminka mig, ta med kameran men ingen jacka och ingen docka, nej jag tror inte att de vill hänga med mig på festen men jag ska prata med folk. Nej, jag tror inte Carl kommer vara där, som i hus 5 för en vecka sen. Fast det skulle vara så bra att kunna visa att jag kan uppföra mig. För nu kommer jag inte bli för full. Jag ska vara söt och snäll och ha kul och komma hem så att jag hinner städa innan jag går och lägger mig. Jakob kommer runt 18-18:30, jag hinner sova innan det =)

Det är tydligen mycket folk på festen, hoppas jag hittar nån som jag känner. Björn, Joel och Pontus har flyttat till Flogsta! Jag träffade Björn utanför Ica Väst för några dagar sen. Han sa att de hade flyttat i juli... ibland saknar jag tiderna när de var "mina pojkar" och vi hade kontakt. Vad fan gjorde jag för fel med dem också? Var för full för många gånger och stalkade Lind, visst. Så skönt att Björn fortfarande gillar mig. Jag har piercat hans öron =)

1 kommentar:

  1. Jag gillar dina grannar. Och jag skulle vilja ha varit med på festen i hus 2 :)

    SvaraRadera

Miau?