fredag 14 februari 2014

Jag hade tänkt...

...skriva något vackert om vänner, alla hjärtans dag, hur mycket jag älskar mina vänner och några till som jag önskar kunde bli mina vänner... jag hade inte tänkt behöva skriva nåt helt annat.

Om jag inte trodde på mirakel och att allt löser sig så hade jag redan dödat mig.



Jag tänker inte ge upp. Under våren tänker jag skaffa mig en större och bättre lägenhet här i Uppsala, och jobb, och en kattunge, och så klart tänker jag må så bra att jag orkar allt det där.

Jag ska inte flytta till Finland. Jag och mina böcker bor här nu. Och vad skulle jag göra i Finland?

Men varför måste allt gå snett i mitt liv? Vad är det här för liv? Varför måste jag misslyckas med allt?

6 kommentarer:

  1. usch vad tråkigt. jag fick också flytta för jag inte pluggade längre. om det är till nån tröst så failar mitt liv också just nu så du är inte ensam :P

    SvaraRadera
  2. Men du är klar med utbildningen och har en jättesöt kille...

    SvaraRadera
    Svar
    1. men däremot har jag inget jobb och det förstör allting. vi vet inte ens om vi kan bo kvar där vi bor pga det.

      Radera
  3. Tosi ikävä juttu. Onneksi on 3,5 kuukautta aikaa löytää uusi asunto. Kukaan ei saa asua noissa asunnoissa pitkiä aikoja (paitsi se mun entinen naapuri) niin hyvä etsiä uusi koti tässä vaiheessa. Semmoinen missä saa olla lemmikkejä, on enempi tilaa, oma keittiö ja mistä ei häädetä opintojen edistymättömyyden perusteella. Pitää vain laittaa töpinäksi. Jos haluat jutella, niin pohditaan asiaa yhdessä. Kyllä tämä tästä.

    SvaraRadera
  4. No voihan paska :( Samasta syystähän mut häädettiin aikoinaan Djäkneltä. En nyt halua piruja maalata seinille, mutta nyt skarppina sen asunnon etsimisen kanssa, sillä tilanne Uppsalassa tuskin on juurikaan parantunut. Kyllä sä toki aina jotain löydät ja toivottavasti oot ollut Uppsala Hemin yms jonoissa :) Silmät ja korvat auki kovasti ja nyt keräilet ittestäs kaikki mahdolliset voimat, paljon perkele-asennetta ja saat nähdä, että loppujen lopuksi tääkin menee ihan hyvin. Tsemppiä, Maaria!

    Jos yhtään helpottaa kuulla, niin täälläkin tapellaan nyt kovasti oman pään ja sen perkeleen demonien kanssa. Ja syksyllä loppuu opintotuet. Ja kaiken tän keskellä pitäs hanskata opinnot ja uusi parisuhde. Elämä on seikkailu, vaikkakin välillä vähän helvetin vittumainen sellainen. Kyllä tää tästä!

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte du kommer hitta en ny lägenhet för att det är grymt stor konkurrens om dem så jag får väl önska dig det bästa.

    SvaraRadera

Miau?