tisdag 25 februari 2014

Tisdag igen!

Det känns så bra att ha lite ansvar. Att vara med i fixargruppen. Viktig och synlig.
Att våga prata inför hela kören - det är ganska lätt när vi är tre (Magda var inte på repet idag).

Efter repet frågade en av de nya killarna mig om det fortfarande gick att vara med på övningshelgen fast bara fredagen, och sen kom en till och ville vara med på fredagen också, jag hann skriva ner deras namn innan jag ens sa till Louise och Isabel. Det gick så bra att vara med på fredagen (men det skulle ha varit för sent att vara med hela helgen tror jag). Tor och Lucas hette de, Lucas var glad när jag kom ihåg att det stavas med c, jag var inte helt säker så jag frågade men jag hade sett namnet på hemsidan. Alla är bra på något! Sen så kom Lars - kassören - precis fram till oss när pojkarna frågade vem de skulle betala till, och jag, Louise och Isabel alla pekade på Lars samtidigt. Roliga småsaker som andra kanske glömmer direkt men som gör mig glad. Fast inte så glad som hur bra det gick att prata med de två nya killarna, och på fikapausen pratade jag med Elinor och Louise och Isabel och nya Carl!

Vi sjöng Baba Yetu igen, den tycker jag om. Då bytte vi platser så att andra altar satt på samma rad, jag sitter ju helst vid väggen men det var kul att höra vad Lars och Lars viskade med varandra, jag kanske borde försöka sitta på andra raden nån gång? För omväxlingens skull?

Helgen kommer bli så bra!! Om bara Carl var med, eller åtminstone Lars, alltså de "gamla", nya Lars och nya Carl ska vara med. Nya Carl är jättetrevlig, han börjar ofta prata med mig, idag frågade han hur det gick att sjunga på norska och om vi har sjungit nåt på finska, och sen så sa han att de har sjungit en låt på manskören, och jag gissade genast att han menade Käy metsolan halki. (Den kan jag inte själv men jag vet att vår manskör har sjungit den.)

Idag tvättade jag kläder!! Äntligen!!! Jag ska nog försöka byta lakan innan jag ska sova. Men först - Salatut så klart. Och mera Demi. Och lite cider.

Anagrammeja on ihana tehdä, vääntelin niitä kuoroharkoissa...

1 kommentar:

  1. Roliga småsaker är ju bästa :)

    Denna bloggläsare önskar att du skriver efter helgen hurdana uppgifter du hade planerat för andra och hur dom klarade sig. Ha en superkul helg!

    SvaraRadera

Miau?