tisdag 18 februari 2014

Vaknade tidigt och lyssnar på Mike Oldfield.

Det började med att jag hade den här i hjärnan:
 
 
Sen så kom jag ihåg den här:
 


Do we have to be do distant?
How can you be so unreal?
What's the reason for hiding, and
how does crying make you feel?
 
 
 
Sen så googlade jag lite och märkte att skivan som jag har och älskade i högstadiet/gymnasiet egentligen är äldre än jag. Och när jag sökte Talk about your life på youtube så märkte jag att Mike Oldfield har gjort något tillsammans med Tarja!! Hur är det ens möjligt att jag inte visste?
 
Dagens schema: dricker kaffe, tittar på Salatut elämät, lägger pussel, tvättar kanske kläder, diskar kanske till och med lite, duschar; om ca. 12 timmar börjar kören. Och idag ska vi, fixargruppen, berätta vad det blir för tema till övningshelgen. Klubbverket gillade min idé! Vi hade ett bra möte igår. Det ska bli en så bra övningshelg!! Jag önskar bara att Carl kunde och vågade komma. Så att jag kunde få en sista chans att bevisa att jag kan uppföra mig. Att jag också är en människa, inte bara en mardröm. För nu är jag viktig och synlig och kommer inte ens behöva sparva mig, blir inte ledsen, måste till och med vara lite mer synlig än jag ibland tycker är skönt... men jag kommer klara det bra och bli populär ;)
 
Jag erkänner att jag bestämde vilken grupp Jakob ska vara i. Så de andra grupperna måste kämpa extra för att vara bättre än hans grupp. Och jag får fixa tipspromenaden själv, Erica hade också några idéer, det ska bli svåra frågor - och såna som Erica tyckte ska vara svåra för andra men som inte är svåra för oss. Kattigheten ftw!
 
Det blir så bra!! Så om jag inte "hinner" tvätta eller diska idag så beror det bara på att jag är så upptagen med övningshelgen. Bara 10 dagar kvar ju!!
 
 

3 kommentarer:

  1. First things first, självklart! Du kommer säkert klara dina uppgifter bra.

    Jag har trott att Mike Oldfield är mer eller mindre en one-hit wonder men så tror jag inte längre :D Väldigt fina låtar. Du hade bra smak redan som tonåring :)

    SvaraRadera
  2. Mike Oldfield är verkligen inget One hit wonder. Ni som tror att Mike Oldfield bara gjorde Moonlight shadow har stenfel. Mike oldfield hade då haft en skivkarriär i 10 år redan då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag bättre :) Hans musikkarriär är imponerande.

      Radera

Miau?