tisdag 11 februari 2014

Do you really know me?

...I might be God... (Sonata Arctica: Broken)

Nej men alla ska svara.

 
Har jag något att säga om dagens körrep? Pratade med Jakob och Elinor och lite med Hanna, på Djäknen efteråt lyssnade jag mest på Lars M. och Jakob och Johanna. Var lite trött och kunde inte komma på nåt bra att säga. Lars satt bredvid mig men vi växlade inte ett enda ord.
 
Jag kände mig ganska söt igen. Eller vad tycker du? 


Efter två cider gick jag - ganska tidigt, Jakob och några till var fortfarande där, ganska många, men jag började bli trött och hungrig, så jag gick till bussen förbi McDonalds och köpte en cheeseburgare.

Där såg jag Mathias Lind. Med skägg och flickvän (Sara Bok, jag gillar hennes efternamn!! Det betyder pyökki, passar ihop med Lind eller hur, lehmus) och den gamla fula mössan. Han tittade inte på mig men jag vet att han såg mig. Jag bara skrattade.

Det var bra att komma ihåg att hur kär och besatt jag än är så kan det nån gång gå över. Det gick över med Lind. Fast han var aldrig riktigt snäll... inte för snäll i alla fall... och honom stalkade jag helt sjukt, mycket värre än Carl. Fast jag måste erkänna att jag vet vilket som är Carls fönster. Jag är ganska säker på det. Men det har jag bara kollat en gång och då gick jag bara förbi på andra sidan huset när jag kom tillbaka från konditorin förra veckan. Tur för Carl ändå att han inte bor i Flogsta.

Katta trött katt! Men jag ska se dagens Salatut och dricka lite cider (köpte en flaska Olde English) och troligen se Min Plats också innan jag slocknar.

På lördag ska vi sjunga på reccemottagning, vi måste ha vit överdel, vilken tur att jag inte lät mamma ge bort min enda vita t-shirt. Den passar mig och sen så får vi ha vilken färg som helst på byxor/kjol, får se om jag orkar tvätta alla mina svarta kjolar eller om jag måste ta den långa halvrena. Det blir kul, vi ska få öl/cider och kanske mat efter sjungningen, vi ska sitta på övre våningen och ha kul tillsammans.

Igår lyckades jag ta av Deenas hand för att sätta på henne armbandet (egentligen en ring, Johnny har en likadan), och 8 mm tunnlar på mina öron igen. Svarta, passar ihop med mina glasögon. Och mina kläder =)

4 kommentarer:

  1. Coke,books,beach,singing,sun,cats,inside,swimming,Maaria Vikström,Blå,6 Augusti 1985...tror jag? Svara gärna om jag fick rätt!

    SvaraRadera
  2. Pepsi books pool dancing sun cats outside running Maaria Daana Vikström blue 12 februari 1982.//

    SvaraRadera
  3. Svarar på den då!!!!! pepsi för coke är mainstream antar jag haha!Books för jag vet hur många du har hemma och då älskar ju det ;). Hmm...Sjunga såklart du är med i en kör! Cats för du har bilder på några här i bloggen. Swimming du hatar att träna så haha. Åååh klumpiga mig som glömt ditt mellannamn men annars Maaria Vikström. Blåa som havet. 4 augusti om jag inte minns fel och år 1981?

    SvaraRadera
  4. Du är en riktig sötis och Bok och Lind passar bra ihop tycker jag med :)

    Mina gissningar: pepsi, books, beach, singing, sun, cats, outside, swimming, Maaria Elina Vikström, blue, 6 August 1985.

    SvaraRadera

Miau?