fredag 7 februari 2014

...

Jag vaknade och det var mörkt. Ett litet tag kände jag mig utvilad och trodde att jag hade sovit från mörkt till mörkt. Men klockan var bara fyra. Jag hade sovit en timme eller två.

Nu är det ljust. Kanske jag lyckas sova från ljust till mörkt i alla fall? Helst till kvällen, sju-åtta, så att jag kan se dagens Salatut medan jag dricker morgonkaffet. Sen så ska jag städa. Kanske gå ner till affären, panta flaskor och köpa pepsi max. Och kanske en billig pizza? Sen så ska jag städa, men först ska jag sova.

Imorgon måste jag diska och duscha, kanske tvätta kläder också. Men ikväll tänker jag städa resten av rummet.

Det var inte meningen att vara vaken hela natten. Hoppas jag kan drömma massor idag. Ses ikväll, världen. Och i drömmarna, om de händer i samma värld, det hoppas jag. Lucid-drömmar, tack. Det spelar ingen roll om jag blandar ihop en fiktiv figur med någon eller några riktiga. Det gör drömmen bara vackrare, kanske.

Och sen så händer det ju när jag är vaken också. Tänker på någon som bara är en drömbild av en riktig människa. Drömmen försvinner inte. Den blir starkare och mindre genomskinlig när jag inte vet något om vad som finns bakom drömmen. Men det kanske är samma sak för dig - är jag bara en mardröm för dig som döljer den riktiga människan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?