torsdag 27 februari 2014

Scandinavia and the world!

http://satwcomic.com/

Jag slutade nästan läsa när jag läste "Denmark was the first country in the world to turn a transsexual man into a woman." Om man vet vad det betyder (tydligen visste hen som skrev det inget) så vet man att det är fel, äckligt, olagligt och bara elakt.

Transsexual man = man som är född med tjejkropp.
Man kan inte göra en kvinna av någon som identifierar sig som man, men det är bara fel att ens försöka, till exempel genom att använda fel pronomen.

Och tvärtom, förresten. En transkvinna är ingen man, inte sina föräldrars son. Det här blir en viktig helg för mig, övningshelgen alltså, men ännu viktigare för Erica som ska prata med sina föräldrar och berätta allt, som att hon har tagit hormoner i över ett år nu. Läskigt. Mina tankar är hos min katt <3

Men ja, den bästa som jag hittills läst: http://satwcomic.com/no-invitation


På söndag blir det en rapport om helgen! Den här gången är det ovanstående inget problem.
Det blir den bästa övningshelgen nånsin. Även om alla viktiga inte kommer.

Mamma skickade lite pengar till mediciner och sånt, idag ska jag köpa så mycket cider att det räcker, men jag ska bara dricka cider!

 

1 kommentar:

  1. Hoppas allt går bra med föräldrar. Övningshelgen går bra utan tvekan!

    Den där serien stämmer med finnarna. Jag måste åka till Island och ta reda på om den stämmer med islänningarna också :)

    SvaraRadera

Miau?