måndag 17 februari 2014

I have never forgotten your smile...

Jag är inte ledsen, men - citat ur "Jag saknar dig, jag saknar dig!" av Peter Pohl:

- Det är jag som lider, men du skriver om det.

Länken har inget med Pohl att göra, men så många av Sonatas texter handlar om mitt liv om och om igen... en sång kan handla om så många personer i mitt liv. Om inte varje ord passar så kan jag ignorera dem som inte stämmer. Men det finns inte så många av dem. Älskar Sonata. Titta på videon så vet du varför.



Jag borde skriva egna dikter igen. Och böcker. Skulle ju kunna skriva en ungdomsbok om mitt liv och det enda jag behöver ljuga om är min ålder. Om jag tar bort ~15 år så blir det en trovärdig historia.

Can you forgive me? Love got better of me...

1 kommentar:

  1. Carolina Rediviva har en mycket bra plats där man kan koncentrera sig på att skriva. Den är både inspirerande och mysig. Jag kan berätta mellan fyra ögon var platsen finns exakt :)

    SvaraRadera

Miau?