fredag 17 januari 2014

Vielä yksi juttu...

Meinasin tekstata tän sulle, Riitta, mutta tajutessani että osaan sen kokonaan ulkoa (mun aivot on joku loppusointumagneetti) niin päätin panna tänne. Muistuta mua ens kerralla kun olen Suomessa, että pitää tuoda Uppo-Nallet tänne! Ne nimittäin eivät ole täällä, mutta silti:

Kuutamossa kissoista pois värit katoaa.
Punainen ja keltainen on silloin harmajaa.

Kuutamossa pissalle kun kulkee kissapolo
sillä on niin kummallisen ahdistunut olo.

Siksi kissa kuutamossa ryhtyy maukumaan,
kuullaksensa onko edes ääni ennallaan.

- Uppo-Nalle

Kissa kun itsensä pissalle hissaa
niin tuleekos kissalta väritöntä pissaa?

- Laulava Lintukoira


Älä edes yritä arvata miksi tämä tuli mieleen. Miau.

6 kommentarer:

  1. Omg, se muuten meni aika täysin oikein!

    Taisi kyllä olla kyse naukumisesta eikä maukumisesta, mutta muuten.
    Ja Laulavan repliikkiä ei haukuta, se on tasan oikein.

    http://viiskyt.blogspot.se/2012/04/elina-karjalainen-uppo-nalle.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D <3 Uppis on ihana! Mulla on ainakin yksi kirja kotona ja lahjoitan sen mieluusti sulle jos sulla ei sitä vielä ole.

      Minulle tulee sun taidoista mieleen Rainman yms. Vaikuttavaa :) !

      Radera
    2. Mikä niistä? Mulla ei taida olla muita kuin Uppis ja Uppis ja erakko. ^^
      Flogstan paras lastenkirjasto ottaa aina lahjoituksia vastaan!

      Ja hei, mä en ole edes oikea aspie, Erican (ja jopa Jakobin, joka ei ole niinkään aspie kuin minä) aivot on paljon enemmän wiki-aivot. Ooks kattonu esim. youtubesta Rainman Twins -dokkarin (extraordinary people)?

      Radera
    3. Justiinsa katoin ton dokkarin. Olit varmaan jo aiemmin vinkannut mulle siitä, koska olin tallentanut sen kirjanmerkkeihin. Ajatuksia herättävä ja hyvää mieltä aiheuttava ohjelma.

      Uppo-Nalle ja sukelluskello saapuu Flogstan parhaaseen, kauneimpaan ja mahdollisesti suurimpaan lastenkirjastoon ensitilassa. Kirjaston nuoriso-osastolle lahjoitan Twilight-kirjat heti kun jaksan raahata sen kuution mukanani :)

      Radera
  2. En oo uskaltanut kommentoida sulle, koska ruosteinen ruotsini, mutta nyt käytän suomenkielistä postausta tekosyynä kommentoida på finska. Uppis on mahtava ja salaseurailen sun blogia mielelläni.

    Granninna från Demi. Ehkä ensi kerralla kommentoin jopa ei-anona ja ruotsiksi, kuka tietää.

    SvaraRadera
  3. Hei höpsö, kyllä ruotsiksikin kirjoitettuihin juttuihin saa kommata suomeksi, ja jos haluat kommata ruotsiksi (mielellään muttei tosiaankaan pakko!) niin voin myös halutessasi korjata mahd. virheet (aivo-orgsamihan mulle sellaisesta seuraa).

    SvaraRadera

Miau?