fredag 17 januari 2014

Om det bara var så här enkelt.

Olispa kaikki vielä helppoa. Olisinpa osannut hankkia kaikki nämä ongelmat VIIMEISTÄÄN 19-vuotiaana enkä aloittanut silloin.

Jag minns när min kusin Mikko tyckte om PMMP men blev trött när jag ville spela den här låten om och om igen.

Då var jag kanske 18. Eller 19? 20? Hade aldrig sett Skins, ville bara att mina kusiner och sysslingar (Riitta varmaan jo googlasi mutta toi kummallinen sana tarkoittaa pikkuserkkua) skulle lyssna och förstå hur dåligt jag mådde... att jag inte gjorde allt det där (klättrade på taket, sprang i havet, försökte hänga mig osv) bara för att jävlas...

Vilka skulle se mig? Mest Juuso tror jag, sötast = viktigast, och jag är född 6/8 och han 10/12... hans tvillingssyster undrade varför hon inte var Solens Häxa som jag och Juuso och Laura (bästis, inte syssling, född 2/4, syssling-Laura är född 7/8 men det är inte samma sak), men nu när jag är vuxen så tror jag inte på det där med 2-4-6-8-10-12. Om man ska vara en solhäxa så måste man ha eld som element och veta att man är det. Och tro på det när man växer upp. Riikka visste något (född 12/8) när hon var liten men hon glömde. Juuso kunde göra saker redan som barn. Eller det kanske hade nåt att göra med att han och Inari är tvillingar? Vi hade någon lek där man skulle välja nummer och Juuso sa att han visste att Inari var nummer 4.

Jag saknar Juuso. Kanske mer än resten av mina släktingar som jag inte har sett på länge! Men jag saknar dem alla.

Serkut (tarkoittaa mulle myös pikkuserkkuja), te ihanat sukulaiset jotka satutte lukemaan, etenkin Saara <3 <3 <3 joka ehdotit sitä jotain fb-keskusteluryhmää, niin kyllä kiitos, ja kaikki halukkaat pojatkin saavat olla mukana, mielellään, ne joita kiinnostaa. (Miten pikku-Juho voi olla vanhempi kuin Carl?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?