onsdag 29 januari 2014

Jag ser!!!

Fick dem idag. Kitty luvs.

Jag hade rätt att jag inte ska använda dem hela tiden - de är bara i vägen om jag skriver ett sms eller läser något på datorn, men om jag skriver måste jag vara lite längre borta från skärmen (datorns tangentbord funkar ju inte riktigt, har ett extra som jag måste ha mellan mig och skärmen om jag vill skriva k, n, y, 7, 6, h, g...) om jag måste titta på tassarna som skriver är brillorna bara irriterande. Men jag älskar dem. Jag blir van.

Och måste gå ner i vikt och dricka mindre så jag kanske inte svettas och blir andfådd så lätt - annars ser jag inte genom ångan. Och måste borsta håret oftare och dricka mindre vin för att inte se ut som ett bakiskattskrälle.

Bilder kommer när jag inte ser så ut - och nej, jag är inte bakis men drack vin igår och fortsätter förresten nu. Ful katt - nej, det var inte stavfel, inte sparvkatt, bara ful katt.

Men KITTY LUVS!!!!!!!!!


 
Jag kan se böckerna mycket skarpare än de syns på den här bilden!!
Och dockornas (Emeralde, Madeleine, Milean och Alice) ansikten!!
BTW, den första som märker att jag har The Da Vinci Code på engelska två gånger får en.
 
 
På nästa körrep har vi föreningsmöte. Då kommer du väl? Snälla? Då kan jag se dig - fast då måste jag vända mig helt så att jag ser dig genom brillorna. Igår hade jag tänkt säga grattis på namnsdagen men sen så bestämde jag mig att inte säga det och sen så visste jag inte och sen så behövde jag inte veta. Tänkte säga det till andra Carl men vågade inte. Han är Lejon, inte riktigt söt men verkar trevlig(-are än Henrik, varför hatar - avskyr - han mig??), fast när han hade långt hår var han söt - ingen stalker, bara säger - nej, jag stalkar inte honom, kollade hans bilder ifall han hade nån bild med dig...
 
Alltså, visst kommer du nästa vecka? Förra veckan sa jag till min körbästis att jag ska bita dig om du inte kommer den här veckan men nej, jag ska inte, jag lovar.
 
Saknar dig. Nu har Lars M varit på ett rep av tre, Elinor på ett och Jakob på ett, Lars L på två av tre. Elinor kommer inte nästa vecka och igår saknade jag Jakob nästan lika mycket som dig - men han smsade mig idag om jag kommer på körlunch (läste det precis när jag hade vaknat, kl. 12) och det gjorde mig väldigt glad.
 
Ja, jag hade bestämt mig att inte kontakta dig igen innan vi ses, men det är ju du som väljer om du vill läsa bloggen. Om du inte kommer på nästa rep så bryter jag mitt löfte och kontaktar dig "på riktigt" (nej, tänker inte ringa) för att då blir jag orolig. Och det är lättare att skriva till dig än att fråga Pippin varför Merry inte är där. Förra veckan var det lättare för att Jakob var där, tror jag, eller inte lätt alls men han var i närheten när jag frågade Lars, och sen så gick Lars på toa och jag sa nåt om att "han var inte här förra veckan heller" och Jakob frågade "Merry?"
Ja, det där med Merry och Pippin var ursprungligen hans idé. Och det är så mycket lättare att prata om nåt viktigt när nån viktig (kanske) lyssnar, så som du, Merry, gör ibland. Att prata med en god vän. Det är skönt att inbilla sig att någon lyssnar. Och läser mellan raderna ibland. Hoppas du inte gör det så bra som jag ibland tror, när det gäller mina texter, saker som jag inte vill berätta. Eller... typ en enda sak. Är jag lite dålig katt på att dölja något alls?

(Riitta! Den där regeln som jag förklarade gäller inte ordet katt, och det är min regel som sparv osv.
Så grammatiskt rätt: är jag EN lite dålig... person?
Eller en av reglerna. Egentligen gäller inga regler kattgrammatik. Katta trött katt = kisu väsy kisu.)  
 
När internet inte riktigt funkade här så skrev jag ett långt fb-meddelande till Jakob och trodde jag lyckades skicka det, det började med "Älskade ängel, jag menar vän..." och där föreslog jag att om/när jag inte blir vald till klubbverkare så ska kanske jag och Jakob vara med på fixargruppen och... ja, vi har ju idéer, jag har många. Om temat och sånt, om jag fick välja skulle temat vara sagor och grupperna typ Harry Potter (L.M.), LOTR (C+L), Ronja Rövardotter eller Bröderna Lejonhjärta... men tipsrundan skulle vara om klassiska sagor. Så plugga på, ni som läser bloggen, det kan ju hända att jag får vara med i fixargruppen. Andersen, Grimm... om jag får välja så blir det förresten svåra frågor. Små detaljer och likheter. Fåglar - hur många blev flickans bröder förvandlade till, vilka fåglar, vems saga?
 
1 - Korpar, sex, Grimm
x - Svanar, sju, Andersen
2 - Andersen skrev om (hjälp, nu måste jag googla!) ett antal svanar och Grimm skrev om tolv svanar, sju korpar och sex svanar.
 
De vilda svanarna är min favoritsaga och jag är inte ens säker om det var 12 eller 7. Men på Grimms version av samma saga (utan nässlorna) hette den yngsta brodern Benjamin, han som på Andersens version grät så att svidandet försvann där hans tårar föll och som också fick ha en svanvinge istället för arm i slutet...

1 kommentar:

  1. Jag tar intryck av dig. Du lär mig kattgrammatik och nu vill jag också få nya brillor D:

    De vilda svanarna är en väldigt fin saga. Det var länge sen jag läste den för jag var 90 % säker att den var systern som grät.

    SvaraRadera

Miau?