torsdag 16 januari 2014

Ute och hos Freud med Johnny



 
 
 
Solen sken inte längre och det började snöa, men jag hade redan klätt Johnny så han fick följa med och jag gick till stan som jag hade tänkt. Tidigt. Tog inte så många bilder.
 
 
Gick omkring på kyrkogården ett tag för att jag var där så tidigt fastän jag gick långsamt. Lugnt och skönt. Tyst. Svarta fåglar. En massa tankar. Där hittade jag inget att fota men pratade tyst med Johnny. (Vad konstigt att folk alltid stirrar på mig...)

Benen frös när jag kom fram till Freud.
Han tyckte att jag borde skaffa sömnmedel.
Jag förklarade varför jag inte ha velat det men nu börjar jag tro att jag vågar.

Lite läskigt ändå. Men det kanske behövs.
Ibland.

Jag "lovade" att äntligen kontakta min "vanliga" psykiater som kan fixa det.
Nej, jag är inte rädd att jag skulle försöka döda mig med sömntabletter (det går ju inte, det har jag läst, man bara spyr, yäk vad äckligt) men jag har läst för länge sen att man inte sover så bra... fast kanske ändå bättre än med vin... och jag är lite rädd att det kan bli ännu svårare att vakna på morgnarna, men vem vet. Får se vad psykiatern säger. Och det är kanske ändå bättre än att ligga vaken och tänka för mycket. Men det händer ju inte så ofta... eller?

Månjäveln är full igen. Men inte katten! Köpte lite cider ändå, eller... tre liter cider och tre liter vin, jag vet att jag kommer vakna för tidigt igen om jag dricker två liter cider nu men skitsamma. Jag kanske dricker tre liter cider. Inget vin idag. Ska vara vaken tills jag har sett dagens Salatut. Tror jag...

Jag berättade också om min ensamma nyårsafton och Freud tyckte att jag skulle behöva vara ihop med någon. (Eller tyckte han att jag kände så eller något sånt?)
Han frågade om jag tycker det är svårt att hitta någon att bli ihop med, hah. Jag skulle inte ens vilja. Just nu. Tror jag. Och ingen i hela världen skulle orka med mig.

Dumma Freud, han vet ju precis hur kär jag är i någon just nu, och att det räcker för mig. Sen så har jag Erica, fast just nu är hon arg på mig tror jag för jag var lite jobbig i söndags (och väldigt trött och gnällig), det är så skönt att kramas med henne. Och sen så har jag vänner i kören... fast jag skulle nog behöva träffa dem lite oftare. Och vara lite mer social och skaffa flera goda vänner i kören. Och städa rummet ;)

Och sen så har jag Riitta, Freud skrattade när han hörde att dagen började med tre timmars Skype-samtal med Riitta. Han sa att han aldrig skulle kunna, men att vi unga är ju såna... =D

Riitta, du är bäst, det vet du väl? <3
Kom hit! Flytta hit!

Men varför får jag bara prata en halv timmer per vecka med Freud? Borde det inte vara en hel timme åtminstone? Han är trevlig och skulle förstå mig ännu bättre om jag kunde sitta och prata i två timmar. Eller åtminstone en timme.

Nästa torsdag har jag Freud samma tid som idag och efter det går jag till Seriezonen och köper nya ElfQuest!! (Dumt att den inte kommer ut på tisdag... men på kören har jag nog annat att titta på, hoppas jag...)

Ja, och Freud frågade vad annat jag skulle behöva för att må bättre hela tiden, och jag berättade om möjligheten att bli vald till Klubbverket och vara med i körens styrelse. Att vara viktig, att bli sedd, att använda min fantasi och kanske få pyssla lite och göra allt sånt som jag älskar för min älskade kör, att vi skulle vara tre stycken så jag skulle inte behöva prata inför hela kören om jag känner att jag inte kan eller vågar, men att jag kanske inte blir vald ändå. Men det skulle vara så skönt. Och jag nämnde också att då skulle det vara ännu viktigare att inte dricka för mycket på övningshelgen, och att jag skulle bli sedd utan att t.ex. skriva på väggarna med blod eller göra andra lika smarta saker.

Måste fråga Hanna på tisdag om vi är många kandidater och om hon kan säga vilka andra. Vill veta om jag har nån chans. Annars försöker jag igen i höst. För om jag blir vald nu så hinner jag bara vara med den här våren eller hur?

Trött katt. Men jag vill inte vakna mitt i natten, jag ska hålla mig vaken minst tills jag har sett Salatut elämät.

4 kommentarer:

  1. Har du sagt till Freud hur viktigt det är för dig att få prata längre än bara halv timme? Det är ju mycket kort tid. Kul att du har hittat så trevlig psykiater med vilken det är lätt att prata med :)

    Det vore underbart om du blev vald! Hoppas de andra förstår hur bra du skulle passa på jobbet och hur motiverad du är. Om konkurrens är för hårt, så kan du tänka på att ett år är bättre än halv år.

    Jag saknar Uppsala <3

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, continues:

    Och när jag bor där behöver du inte fira nyår ensam. Du är en härlig människa och förtjäner många goda vänner. Vem vet hur många vänner där är omkring dig på nästa nyårafton :)

    SvaraRadera
  3. Jag behöver inte många vänner omkring mig, bara du är här!
    (Fast visst skulle det vara kul att ha många vänner också... men du är värd hundra nästan-vänner!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstås vore det kul att ha många vänner. Men kompisar är viktiga också och andra snälla bekanta. No man (or cat) is an island :)

      Jag hoppas att någon fiffig person uppfinner teleport så jag kan besöka hos dig oftare och du kan besöka här hos dina finska vänner. Tänk hur roligt det skulle vara :D

      Radera

Miau?