tisdag 7 januari 2014

Skumpa! Dags att fira!


Jag firar nyår med skumpa! Och att kören börjar igen!
Eller... tisdagen mellan nyårsafton och första körrepet.

Idag köpte jag skumpan som jag inte orkade gå och köpa innan nyår, dvs var i stan och på Systemet första gången sedan jag kom tillbaka från Finland.

Johnny har inget med saken att göra, han bara råkade ligga i min säng. Han var inte med i stan.

Men Erica och jag var på Flogsta vårdcentral för att kolla bulan på huvudet och det svarta under ögonen (inget farligt sa en trevlig och ganska söt läkare som hette Carl Johan), och sen så åkte vi till stan och köpte böcker och träffade och kramade Jakob!! ^^ Har saknat dig vännen!!!

Och vi båda köpte mer mediciner och sen så gick vi till Myrorna och jag hittade ett par böcker till (Heidi på svenska och Kissani nimi on Virtasen Miiru* - Marita Lindquists dikter på svenska, hon är ju finlandssvensk, den där boken hade jag aldrig läst, vilken söt bok!) och sen så åt vi på Dragon Palace.

Bra dag.

Dödstrött katt kom hem, sov några timmar och nu dricker jag skumpa och pratar i Skype med Riitta.
Jag har vänner och jag älskar dem <3 <3


* edit: Min katt heter Mirre Sundström: verser på lek och allvar

3 kommentarer:

  1. Ja minä rakastan sinua <3 God natt, det var kul att prata :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3
      Det var det! Och jag är kanske ändå vaken ett tag till och till och med dricker Umbala, vi får se. Äter chips först i alla fall.

      Du och jag, Riitta, du och jag! (Du har väl sett Emil-filmerna? De finns också på youtube.)

      Radera
    2. Precis. Du och jag, Daana! Jag har sett Emil-filmerna men det var för många år sen och nu är det dags att se dom på nytt.

      Radera

Miau?