fredag 17 januari 2014

Jag var inte ens förvånad...

...när jag vaknade klockan fem.

Skulle kanske ha kunnat somna om efter ett tag vid datorn om jag inte hade blivit hungrig. Men så här dags är det aldrig nån annan i köket, det är skönt. När jag lagar mat i köket så gör jag det oftast mellan 2 och 7 på natten... och ändå gör jag aldrig något svårare än steker något färdigt eller kokar pasta.

Ja, Freud kanske hade rätt. Det skulle kunna vara bra att ha några tabletter som jag kan ta vid behov. Eller? Jag skulle vilja prata med någon som har provat och höra för- och nackdelar. Visst, jag kan googla. Eller prata med mamma, hon gav mig en av sina tabletter en gång när jag var i Finland och hade jättesvårt att somna, jag tror inte hon tar dem ofta (för hon klagar alltid på att hon vaknar så lätt och att jag håller henne vaken), men nån gång hade hon dem.

Oj, nu fick jag lite svart mat. Ska nog inte försöka igen att "bara börja skriva" medan jag har mat på spisen.

Mamma sa att tabletten hon gav mig inte skulle hjälpa att sova, den skulle bara hjälpa att somna, så jag vågade ta den och den hjälpte faktiskt. Men hon har aldrig sagt att jag borde skaffa egna. Nån läkare frågade nån gång om jag vill ha lugnande också (när han skrev ut Sertralin), jag sa nej.

Jag tror jag öppnar min Umbala nu, passar så bra ihop med vitlökskroketter och vegetarisk Schnitzel. Fyller på vattenmuggen. Tittar på något som Mumin eller kanske Extraordinary People på Youtube medan jag äter. Om jag har tur så hinner jag somna innan solen är helt uppe. När månjäveln är trött på att jävlas.

Min Freud var också ganska säker att om jag tar en sömntablett istället för vin så kommer jag igång med saker mycket lättare nästa dag. Och att jag skulle må bättre om jag orkade städa rummet... som om jag inte visste det ;)

Mat och vin nu då. Vi kan ju låtsas att klockan är sex på kvällen istället för morgonen.

Oj, Finland och Sverige har samma namnsdagar idag. (Anton, Tony / Toni, Anttoni, Anton, Antto...)
Grattis Tony Kakko!

Hej, vad drömde jag om Lars (alltså inte Carls bästis utan den andra)? Ja just det, i drömmen var jag i Tyska skolan igen och sa till Dani att en söt kille i min kör har samma födelsedag som han. Det kändes jättekonstigt att säga Danis namn så att han hörde, och jag är ganska säker att jag aldrig har gjort det. Ändå är det inte svårt att uttala som vissa andra namn med dumma retroflexer...!

Jag tror han hade hemska gula byxor på sig i drömmen. Yäk! Och jag sa något om att Lars också är bög och Dani sa något som att han hoppas att jag inte ser Lars som bara "bög" eller nåt sånt, och då sa jag att absolut inte, jag har varit kär i honom också. Vad fan är det med mig och homosexuella vädurkillar? =D

(Alltså, hehe, jag har inget emot bögar, det är ju inte deras eget fel att de inte tycker om tjejer lika mycket som jag, hehe. Eh, gammalt skämt?)

I samma dröm hittade jag en lapp utanför skolan där det stod något om att någon var kär i någon som var ett år äldre, trodde det var någon i lågstadiet och gick in i skolan för att visa för mina gamla klasskompisar (i mina drömmar är Dani - ett år äldre än jag - och mina gamla klasskompisar fortfarande i Tyska skolan, men inte jag, jag går bara och hälsar på och stalkar Dani, tror jag. Så som jag gjorde när jag hade bytt skola i nian).

Jag visade lappen för tjejerna och de visste genast vem det var som hade skrivit den. En kille som var ett år yngre än jag, som några höll på att mobba och skratta åt just då, och han var kär i mig. Det var svårt att tro. Kär i MIG??? Men så skönt att höra. Jag tror han sprang iväg när jag skulle gå och prata med honom. Jag skrattade åt tanken att någon kunde vara kär i mig. Jag var inte den enda som skrattade åt det. Alltså, kär i Maaria, vem fan kan vara så korkad?

Det var en vacker dröm.

1 kommentar:

  1. Den som älskar någon är alltid mer eller mindre korkad, tycker jag :)

    SvaraRadera

Miau?