onsdag 8 januari 2014

Umbala = ont i huvudet

Jag vet, jag skulle inte köpa Umbala i januari, det gjorde jag ändå.
Och skulle inte öppna den inatt, det gjorde jag ändå.

Sov väldigt skönt i alla fall, ska nog snart fortsätta sova - efter några glas Umbala.

Men sist jag pratade med Riitta så hamnade vi på nåt sätt (via Marita Lindquist och boken jag köpte, tror jag) till mina dikter. De flesta har jag skrivit 2004-2005. Jag tycker fortfarande att många av dem är bra! Särskilt de som jag skrev på mitt modersmål.

Men en del som jag inte skrev på finska förklarar hur tonårs-Daana kände - har jag förändrats alls??

Bleeding Swan



They say I can't understand
their feelings for each other
I cut myself to feel something
they say I try
to be someone else

I only wished
to feel loved

She said she didn't hate me
but why did she turn away

She made me hell
she said she wanted to

I cut myself to see my blood
that never ran in the veins
of anyone else

I cut my flesh to feel pain - didn't feel anything

An ugly duckling
long time ago
ceased hoping
to be a swan
- to fly
I cut myself.


- DS 2004

1 kommentar:

  1. Alla dina dikter som jag har läst är bra. Min favorit är Vituttaa 1. Det vore fint om du fortsatte att skriva dikter; nu vet du mer om livet och har säkert mycket att säga.

    Om du skrev dikter för barn kunde du kanske sätta några av dom till din blivande barnböcker?

    SvaraRadera

Miau?