söndag 5 januari 2014

Nu ska jag börja städa!

Sydde lite till Deena och Johnny igår.

Syskonkärlek. Johnny är sötare utan brillorna...

 
 
 
 
Vad skulle mamma säga om hon fick se vad jag har gjort med rummet nu igen? Eller... problemet kanske är vad jag INTE har gjort. Det ska jag göra nu. Eller börja, åtminstone. Nu när det fortfarande går att gå omkring här och städa. Det kan se ut som det gjorde innan mamma städade men skillnaden är att nu vet jag att jag kan. När jag är klar (det kan ta en vecka) så postar jag en bild... och skickar den till mamma också. Jag tror jag skickar den här bilden också, men hon kanske inte vill se... men inte förrän jag har städat klart!
 
Måste hitta plats för alla böcker jag tog med från Finland. Jag skulle vilja kunna fota dockor på bordet och lägga pussel där... men jag tror nästan jag måste ha en rad böcker där också, eller skaffa en till hylla, eller två, en för resten av dvd-filmerna. 

När jag är klar så kan Jakob komma på besök som han lovade. ^^

Allra först hittar jag en plats för ljuset jag fick av mina kusiner och tänder det. Tittar på det ett tag. Elden. Den har jag alltid använt för att få kontakt med någon annans tankar. Åtminstone om det är bådas element.

Det blir snö och minusgrader nästa helg!!! Först läste jag att det händer i södra Finland och kollade snabbt vad de sa om Uppsala... samma sak! På fredag!

Och nu är det redan söndag. Bara lite över en vecka, 9 dagar, till min pappas födelsedag som betyder att KÖREN BÖRJAR IGEN!!

Hanna mejlade kören att vi behöver en ny klubbverkare, och jag svarade genast att jag skulle jättegärna vilja. Jag vet att det betyder att jag måste prata inför en stor grupp, och på övningshelgen kan jag inte sparva mig som jag brukar... men det tänkte jag ändå inte göra!! Och det skulle också betyda att jag blir sedd. Viktig. Och förresten skulle jag vara med i styrelsen till och med. Jätteviktig.
Om jag bara duger. Och efter det senaste året är jag inte så säker om det... men det skulle betyda så mycket för mig. Men om det blir en omröstning så betyder varje röst något (läs: världen) för mig, även om jag inte har en chans.

Så dumt att Lena åker utomlands. Jag kommer sakna henne. Så snäll men ändå ärlig, en av mina favorittjejer i kören.

I år ska jag verkligen försöka mitt bästa och bete mig som en människa. Ja... lite som en katt kanske ibland men inte som en gris eller en sparv.


Alltid när jag ska städa så börjar jag med något helt annat... men nu hittar jag kanske alltid min bra sax, hårborste, nål och tråd, mina smycken, kameran... om jag kommer igåg att hänga dem tillbaka efter att ha använt dem.

1 kommentar:

  1. Hoppas du blir valt till den nya klubbverkaren. Inte många har lika bra inbillninsgsförmåga eller är lika duktiga att hitta på olika temaalternativ. Jag håller tummarna :)

    SvaraRadera

Miau?