onsdag 15 januari 2014

Typiskt...

Somnade ganska snart tror jag, innan tre.
Vaknade halv sju.

Min långa natt var 3½ eller 4 timmar.

Gnäll och perkele. -.-

Kanske om jag sover några timmar på dagen men inte hela dagen... kanske när solen har gått ner... för innan den är uppe hinner jag inte somna, eller kan inte, har redan försökt.

Trötta ögon orkar kanske se lite barnprogram medan jag äter frukost.

Annars mår jag fortfarande jättebra, drömde helt underbara drömmar. Om att jag var på vinden, kanske i vår sommarstuga men den var minst fyra våningar istället för två, samma plats som jag har drömt om minst två gånger förut, vinden som inte finns på riktigt men i en dröm förut hittade jag en väg till en annan värld/verklighet där uppe, där hittade jag systrar jag inte visste fanns och skulle gärna besöka dem i en ny dröm igen, jag tror också att jag har drömt att jag bara gräver där och hittar en massa gamla böcker och kläder. Jag drömmer ibland om såna där platser. Tycker om det nästan lika mycket som mina lucid-drömmar eller drömmar om folk jag tycker mycket om.

Det var som loppis fast allt var gratis, mitt eller släktingars. Hade jag syskon i drömmen?? Nej, det kanske bara var kusinerna och sysslingarna. Men det bästa var grejerna jag hittade. En massa barnböcker, några påminde om några jag verkligen har haft (borde ha kvar i sommarstugan) och en del hade aldrig varit mina. Och andra böcker. Och leksaker, jättemycket leksaker.

Mamma ropade från en annan våning att jag/vi måste sluta gräva omkring och att jag inte får ta ner något men jag hittade ett helt underbart dockhus med möbler, purrr-fekt till Pörrö, nästan i alla fall, skulle få plats i mitt rum. Vilken idé, badrummet (fast Pörrö kanske behöver sandlåda?) var som en sån där roterande dörr som finns i några större affärer och varuhus! Fast inga glasväggar, men en del av tre eller fyra hade själva toaletten, jättesöt och liten, en annan hade dusch tror jag och den tredje vet jag inte om. Framtidens badrum? ^^

Det bästa med dockhuset var att rummen gick att ta loss, jag tänkte börja med badrummet och köket till Pörrö, de hade såna där dyra dockmöbler som jag har på riktigt. Och sen så hittade jag en massa såna där små sandfyllda dockor som jag samlar (ska räkna dem och ta en bild snart) och några vinröda madrasser till mina största dockor. Och Sylvanian families -kläder som passar perfekt till Pörrö!

Till sist försökte mamma locka ner mig snällt - med kaffe! Och pojkarna, en kusin och två sysslingar tror jag, var på taket, vet inte vad de gjorde där. Tur att jag vaknade innan jag hann gräla med mamma om allt jag ville ta ner från vinden. Och (som alltid när jag drömmer att jag vinner pengar) så tänkte jag först vad synd det är att man inte kan ta med något från en dröm, inte ens några jättesmå byxor till en liten och söt kattdocka!

Ändå tycker jag om lucid-drömmar ännu mer men dem kan jag inte riktigt berätta ;)

1 kommentar:

Miau?