lördag 18 januari 2014

Bra fredag!

Efter att jag hade pratat med Riitta ca. fyra timmar ringde Erica, och nej, hon var inte arg på mig alls. Imorgon ska vi äta älg! Jag tog fram den och gav till henne, kom tillbaka till rummet och undrade vad jag skulle hitta på, märkte att jag var hungrig och sprang tillbaka till grannkorridoren. Eller till balkongen, barfota, och knackade på dörren så att Erica - som ju höll på att laga mat - kom och öppnade. Jag fick också köttbullar, potatismos och så underbar sås att jag slickade min tallrik och hennes också =D

Och saft, hon ville inte ha vin. Sen så grät jag lite - det var länge sen, jag tror det behövdes, jag var alldeles övertrött, och Erica kramade mig länge och tröstade mig och sen så lyckades jag äntligen sova. Vet inte hur länge, några timmar, men jag sover alltid kattbra i hennes säng. Hon somnade lite också, var ett tag i korridoren med sina grannar, satt vid datorn och lyssnade på musik. Jag sov och drömde om Viivi och något konstigt som jag inte riktigt minns.

Sen så väckte hon mig, jag borstade håret med hennes borste och mådde bra. Nu är jag hemma, har ätit mina två sista vegetariska Schnitzels och sett Salatut och dricker lite till vin. Ja just det, och tar min medicin... eller... nej, jag skiter i det idag, klockan är redan halv två. Jag hade inte ens varit utan medicin en dag och ändå kunde jag gråta. Så trött jag måste ha varit!!

Lite trött är jag fortfarande, jag sov ju inte mer än fem-sex timmar i kattens säng. Inte bara lite trött. Helt underbart trött. Kommer bli så skönt att sova snart. Erica hade förresten också vaknat jättetidigt för att det är fullmåne.

Trött men glad katt. Lite Demi och sen ska jag sova.


-- Klockan är nästan sex men Demi...
Riitta: på körresan, på väg till Västgötaland tror jag, började de i bilden lyssna och sjunga på den här.
Irriterande... och fastnar i huvudet på ett väldigt irriterande sätt.

4 kommentarer:

  1. Inte alls irriterande! Jag är för glad för att tycka så: det är troligen första gång jag hinner att fatta varje ord av svenska låt!

    SvaraRadera
  2. Du är söt och Erica är söt (och kanske världens bästa granne :))

    SvaraRadera
  3. haha. In kommer gösta. Philemon arthur and the dung vann en grammis. Sen lade man ner grammisgalan i typ 10 år.

    SvaraRadera

Miau?