tisdag 5 november 2013

När huvudet är fullt av snor...

...så finns det inte plats för dumma tankar, ångest, depression, social fobi, nånting.
På sätt och vis tycker jag om att vara förkyld.

Visst skulle jag ibland vilja bli sjuk på riktigt istället för att hosta som fan i flera veckor. Kan jag inte ens hosta blod? Eller ha feber? Men det kan vara skönt att ha en bra anledning att spendera en dag (eller en vecka) under täcket och tycka synd om sig själv.

Men inte idag. Nu ska jag klä på mig, kanske till och med sminka mig, ta med tröstkoftan som jag lånade av Lena och ta på mig min egen tröstkofta istället för skinnjacka, ta bussen till stan och kolla om jag verkligen trivs där. Tittar på kläder, tar kanske med mig cd-spelaren med Sonata Arctica (hoppas jag kan hitta Winterheart's Guild), tittar på skor, böcker, pysselmaterial, vi får se om jag köper vin, har inte druckit sedan fredagen.

Klockan 16 äter jag sushi med åtminstone Jakob. Klockan 17:30 har alten stämrep - på väg till Uplands kan jag kolla om Studentbokhandeln har Baby Jane!

Jag kanske inte försöker sjunga idag, jag skulle kunna sitta på fönsterbänken och skriva och stirra på söta tenorer lyssna och lära mig något i alla fall. Eller så sitter jag på min vanliga plats där det är lättare att höra alten.

Jag är fortfarande inte säker om min teori om snorhjärnan stämmer eller om det har något att göra med att när jag är förkyld så orkar jag inte gå och köpa vin, eller känner inte för det, och det är alltid bra att inte dricka på några dagar. Men jag tror på min teori. Eller att jag känner mig tillräckligt flummig utan alkohol...

Jag mår bra. Nu ska jag bara försöka se söt ut och hitta åtminstone ett perfekt par skor, kanske till och med en överdel till kjolen som jag tänker ha på balen... Erica, förresten, hoppas du är hemma den 16/11 för jag vill förbereda mig med hjälp av din spegel och dina ögon! Så att jag ser perfekt ut på balen! Eller i alla fall kan tro själv att jag gör det!

1 kommentar:

Miau?