söndag 24 november 2013

Mamma städar

Så här såg det ut precis innan hon kom...
 
 




 


...och nu har vi städat två dagar och har två till dagar på oss...

 




Vi har slängt eller skickat vidare säkert hälften av mina kläder, min TV åker till Salo, jag vet inte vad som kommer hända med dockskåpet... men ja, jag börjar inse det själv också, jag har alldeles för mycket grejer... eller ett alldeles för litet rum!!

Mamma vill slänga min säng och köpa en mindre men det går jag inte med på. Jag vill åtminstone kunna drömma om att någon nån gång sover här bredvid mig.

Jag vill bara flytta sängen till andra sidan av rummet så jag kan ha datorn bredvid den och använda den med höger hand utan att vända mig om. Nej, jag tänker inte fortsätta ligga i sängen hela dagarna men ändå...

Rummet börjar se jättevackert ut. Jämfört med tidigare alltså. Mamma har nya mattor med sig, som jag kan ha istället för de två som var äckliga, hoppas de är lila! Men den där runda mattan kan jag ha kvar.

Mamma kommer om en timme och jag hinner äta frukost innan. Kaffe, det låter som mig, men också bröd, smör, ost, kanske yoghurt och ett par mandariner!! Mjölk i kaffet kanske!

Imorgon eftermiddag åker mamma hem och då visar jag hur fint rummet blev =)

Jag tog inga bilder på badrummet innan mamma städade där och diskade ett halvårs disk. Men tro mig, STOR skillnad.

Jag tänder ett ljus i doftlyktan (mamma tål inte rökelser) och lyssnar på Sonata.
Remember me, when I lit a fire to keep us warm on a cold winter morning...

3 kommentarer:

  1. Din mamma är någon slags superhero. Säkert blir rummet jättevackert!

    SvaraRadera
  2. okej.. siis miten tuliko sun mutsis vaan vapaaehtoisesti siivoamaan sun kämpän?:D Käytkö sä joskus sen luona siivoomassa???

    SvaraRadera
  3. tollanen sotku on jo sairasta

    SvaraRadera

Miau?