onsdag 6 november 2013

gadsiT

23:43

Av med klärena (ursäkta uttalet, skyll på mina föräldrars dialekt), upp med håret, på med datorn fast så säger man inte. Katta älskar kören. Och känner mig inte alls förkyld längre. Bara varm efter att ha gått hem. Och katta älskar stjärnhimlen. Kunde till och med se Plejaderna! Och katta älskar Winterheart's Guild som katta lyssnade på hela vägen hem. Salatut elämät, nu. Hoppas jag hittar nästa avsnitt! Och sen så köpte jag cider och prosciutto crudo på Folkes livs. Och en söt morgonrock och byxor och strumpor och strumpbyxor och Baby Jane innan kören.


23:50

Ja! Jag hittade nästa Salatut! Världens dummaste såpa, förresten. Men så bra. Man kan inte se det lagligt utomlands, inte ens om man betalar, så man måste hitta nästa avsnitt som någon har betalat för och laddat upp (i Finland kan man betala för att se det en dag innan eller se det när som helst efteråt helt gratis).
Av med smyckena också. Och sen så öppnar jag paketet med två braständare som jag köpte för att slippa leka med tändstickor (fast de luktar gott) och tänder en rökelse. Det behövs...


00:00

Omnomnom skinka och cider och Salatut. Den nya killen är söt! Fast Elias är dum som knullar honom fast Lari fortfarande älskar Elias, han bara försöker vara straight. Sebastian är bakis, XD... eller just det, han blev ju skjuten. Eller kanske både och. Efter Salatut ska jag kanske se dagens Arthur? Eller imorgon kanske.
Vilken underbar dag det är, när man kan vara som man är, och ändå leva tillsammans...
NagChampa luktar så gott. Luktar katt. Erica.


00:10

Janina Orlov är finlandssvensk. Tänkte väl det, "orkar inte mejka mig"... åtminstone inte "mej". Varför Kaisaniemi istället för Kajsaniemi? För att hon kanske kommer från Åbo och inte från Helsingfors? Nu pausar jag Salatut och kollar vem som har översatt Ennen päivänlaskua ei voi (Bara sedan solen sjunkit). Om jag kan se den härifrån... jag var helt säker att jag hade den på svenska också fastän den är skitdålig på svenska, men nu hittar jag den inte, den måste vara nånstans på golvet, på finska är den på sin plats i hyllan, bredvid Låt den rätte komma in (som jag inte har på finska, måste skaffa och kolla om översättningen är bra!!)
Världens bästa bok men läs den hellre på engelska än på svenska: Not before sundown.


00:22

Imorgon ska jag köpa Umbala, kanske titta på skor om jag orkar, om jag mår lika bra som idag så kan jag kanske kolla Myrorna också, fast det tror jag knappast. Och sen så - efter psykoterapin, körlunchen och shopping - ligger jag här och sparvar mig tills jag kan sova 17 timmar. Eller 16 som jag nån gång kunde. Inte jätteofta, men ibland. När jag bodde hos Trollet och rummet var ett akvarium och jag gjorde inget annat än sov i hans säng eller satt vid hans dator... i den här sängen, som den ser ut nu, kan jag säkert inte sova 16 timmar. Men kanske 12.


00:28

Nu minns jag att Trollet skaffade ett piano efter att han hade sålt sina akvarier. När de flesta fiskarna kanske hade dött, när han inte längre behövde mata dem med kackerlackor och inte orkade mata mig längre, han var aldrig hemma, jag drack Umbala och åt bröd vid hans dator, då kunde jag fortfarande gråta tror jag, eller kanske inte, eller jo, då grät jag hela tiden, det var innan jag fick medicin för första gången. Undrar om han har pianot kvar. Jag är i alla fall säker att han inte kan spela det. Hoppas han aldrig vill ha sin kantele tillbaka. Jag kan inte spela den heller men typ lika bra som jag kan "spela" piano, och de flesta vet inte hur en kantele ska låta så det låter typ bra när jag spelar. När mamma har städat rummet så tänker jag börja "spela" kantele igen. Ha den nånstans nära sängen... fast då bor jag ju inte längre i sängen, då bor jag i hela rummet, nästan läskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?