söndag 3 november 2013

En lite ljusare text

Idag mår jag bra. En vän behöver Erica i Stockholm så det blir ingen söndagspizza... men jag har ju ätit pizza två dagar i rad.

Fast det känns som två veckor. Sovit en timme eller två ibland, sen så var det ju den där natten också. Ibland känns det som om min tidsuppfattning är helt borta. På riktigt.

Tills jag stängde av datorn och släckte ljuset runt 6 imorse, och sov äntligen underbart länge. Det tog ett tag innan jag somnade, men jag sov kanske 10 timmar ändå. Det var så skönt.

Vaknade runt klockan 18 och nu har jag druckit en Stor Stark [kaffe] och sett dagens avsnitt av De vilda djurens flykt och ett jättebra avsnitt av Arthur. George är ju min favorit, det är kanske inte så konstigt.

Men jag känner mig så lugn och utvilad och mår så bra att jag orkar se en hel film. Nu ska jag klä på mig, gå och handla med ett leende på ansiktet (såret på läppen syns inte men smakar gott) och äta något gott medan jag tittar på Girl, Interrupted. Dvd-fodralen var bredvid sängen, inte ens under en massa grejer, och det konstigaste var att skivan är inne i den! Den har varit min favoritfilm ända sen jag såg den för halva livet sen. Rekommenderar!!

Istället för att kolla på barnprogram så orkar jag alltså se en hel film... inte en barnfilm, men... if you ever wished you could be a child, forever.  

Jag har ju skrivit något på fb om det där med tidsuppfattningen. Och allt annat. Och postat en massa youtube-länkar, hoppats att folk läser, kollar och förstår. Vissa kanske gör det. Sen så kan man ju läsa fel mellan raderna...

Att ingen kommenterar eller fb-gillar betyder inte att ingen läser. Men det värmer som en bastu när någon gör det. Om någon nu kollar det där avsnittet med George... ja, varför känner jag igen mig, konstigt eller hur!

3 kommentarer:

  1. Kul att det finns intelligenta och roliga program för barn. Passar lika bra för vuxna också. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. http://youtu.be/O4q6Pl3cw3c
    Jag började typ gråta. Jag vill också ha en storebror!! Som Carl! Fast han ska heta Joonatan och vara äldre än mig... men samma stjärntecken och samma underbara snälla personlighet!!

    Eller så grät jag (nästan?) för att jag inte har tagit min medicin på ett par dagar.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår. Visst vore det härligt att ha en storebror. Lyckligtvis kan man tänka i smyg att vissa underbara killkompisar är storebröder >:)

    Skippa inte medicin! Om du har skippat, ät inte många doser på en gång! (okej, jag är inte läkare, men jag antar att det är ohälsosamt)

    SvaraRadera

Miau?