lördag 9 november 2013

Miau miau

Jag älskar att vara förkyld - vet inte om jag har feber, känns nästan så - jag kan äntligen sova så mycket som jag vill.

När jag inte sover så är jag sömnig. Så skönt!

Just nu dricker jag Umbala igen, vaknade 6:något, förra gången vaknade jag 21:något och firade min 10-årsdag som DaanaSvan (på demi.fi) efter att ha kommit hem från min kissemiau runt 15 efter att hon väckte mig för att hon ville vara själv ett tag innan hon skulle ut. Vi förstår varandra =)
Eller... hon skulle ut och dansa på Flustret. Vi förstår varandra bara 99% av tiden!!

Fast jag sa faktiskt igår att jag kanske skulle kunna följa med men så sjuk som jag är nu, aldrig i livet.
Igår? Jag menar torsdagen. Min tidsuppfattning funkar äntligen som den ska men dygnsrytmen...

På fredagen, alltså igår, åkte jag till stan för att shoppa lite och köpa Umbala. Började snart känna mig febrig, kallsvettig, såg att kinderna var helt röda, kunde kanske ha ätit sushibuffé men ville inte ta av mig koftan och låta alla se såren. Erica tyckte förresten att jag absolut inte ska låta Carl se dem. Jag köpte i alla fall lite ett och annat och Umbala, sushi på mataffären och choklad till katten och kaffe och Strepsils till mig, åkte hem och sov lite hos Erica innan hon väckte mig som jag redan skrev. Alltså, om någon inte visste så bor vi i samma hus och samma våning (men inte i samma korridor).

Nu känner jag mig lite hungrig igen, det hade jag inte räknat med! Bara bröd då, funkar bra med vin. Och då slipper jag gå upp och har förresten inget bättre hemma ändå. Kommer nog beställa pizza imorgon... jag menar ikväll igen!

Jag har äntligen kommit på ett sätt - ett väldigt bra sätt - att översätta det där skämtet med "sladdbarn" på Alltid den där Anette. Nån dag får jag kanske se boken på finska, och på (nästan) första sidan står det Suomentanut Maaria Vikström.

Boken är så bra att när jag bara orkar så börjar jag. Helt utan att veta om någon ens vill publicera den på finska nån gång... men för att det är kul.

Jag känner mig febrig men jag fryser inte, det är skönt. Har sett den här fredagens avsnitt av Liv med autism och nu börjar jag kolla det nyaste avsnittet av Orka . [Så skönt att det finns textning!!! Alla som vill lära känna mig borde se alla avsnitt av Orka. Men den där dialekten...]

Och dricker umbala. Inte för mycket och utan knivar. Det ska inte sluta så här igen. Titta inte på bilden!! Men torsdagskvällen med min katt, carbonara och umbala var jättebra. Kattbra!

1 kommentar:

  1. Det där avsnittet av Liv med autism var underbar. Skulle inte ha fattat lika mycket om den inte hade varit textad. Tack för ett fint program tips! Tyvärr kan man inte se Orka i Finland.

    Snälla du, ring mig nästa gången innan du börjar använda knivet :(

    SvaraRadera

Miau?