torsdag 7 november 2013

Inga bilder...

...här på bloggen alltså...på vad jag gjorde i natt. Hade varit vaken, vet inte ens hur länge, sovit en timme förra natten plus kanske två på dagen. Klockan var närmare sex och jag sov fortfarande inte, jag drack vin och... det blir i alla fall ärr som syns, men var det så smart att just SKRIVA på mig själv? På benet står det RÄDD KATT, men armen... jag gjorde det just lite svårare att hitta en perfekt överdel till min underbara höstbalskjol.

Riitta tyckte att jag skulle gå och väcka Erica - som inte hade sovit heller. Annars skulle Riitta kanske ha ringt ambulans...
 Jag duschade av mig blodet och fick låna kattens pyjamas. Sov ganska länge (7-9 timmar kanske) och nu lagar katten middag och jag dricker morgonkaffe vid hennes dator. Ibland är allt som förr - och det behövs.

Nu blir det Carbonara à la Erica och Umbala för oss båda. Jag lovar, inga vassa knivar ikväll. Och ikväll ska jag sova hemma - till och med medan det är mörkt.

Sova ännu längre, hoppas jag. Jag har ont överallt. Såren, halsen, huvudet, till och med magen.

Imorgon måste jag köpa mer Umbala. Jag kanske känner mig tillräckligt social för att träffa någon om någon vill träffa mig. Jag skulle kanske behöva sociala kontakter.

Jag skyller min huvudvärk på förkylningen.


Edit: nej, min katt somnade och sa att det är helt okej att jag sover kvar här. Har haft hennes pyjamas på mig hela dagen, gjort mikromaränger till henne och hjälpt henne att tömma min Umbala. Eller alltså druckit mer än hon. Väldigt snart ska jag "sova katt" igen. Alltså sova i kattsängen, krama katt, miau helt enkelt, miau. Klockan är 21:45 och jag lyssnar på körens Fix You. Försökte sjunga med men det var svårare än vanligt att hinna med hela nananana...

Men jag kan lyssna på Dvēseles dziesma  och sjunga med. Jag är lite språknörd ändå!

I morse sjöng jag - troligen Fix You - innan jag åt något, bara för att jag tror på att om man sjunger innan frukosten så får man gråta innan kvällen. Nej, jag har fortfarande inte gråtit.

Har inte ens huvudvärk längre eller mensvärk, mår bra och är trött. Tar en Strepsils i munnen och sover katt. Jag kommer nog sova kattbra.

1 kommentar:

Miau?