tisdag 17 september 2013

Om jag bara hann sova ordentligt nån gång

Och när jag hinner så kan jag inte somna, typiskt. Som på söndagen när jag sov några timmar på kvällen, vaknade runt 22 och vet inte hur mycket jag sov innan jag var tvungen att gå upp klockan 6, inte mycket i alla fall.

Jobbar 7-9 och 15-19 varje dag, utom idag när jag har något viktigare så jag får sluta redan kl. 18, hinner aldrig äta sushi innan kören ändå.

Och fastän jag brukar vara trött när jag kommer hem på kvällarna så behöver jag några timmar för mig själv. Äta, titta på Salatut, ligga vid datorn i lugn och ro innan jag ska sova. Men jag skulle gärna sova tio timmar och det går ju inte när jag är hemma mellan halv åtta och åtta, oftast hungrig, dessutom så hittar jag oftast dagens Salatut först runt tio (MTV3 visar ju inte det lagligt utomlands, men som tur är så laddar någon alltid upp det nånstans dagen innan så folk slipper betala för att se nästa dagens avsnitt) och fastnar ändå på nätet så jag inte går och lägger mig innan midnatt. Och klockan ringer 6:06.

Inatt drömde jag i alla fall om... ja ni vet vem. Men i drömmen skulle jag precis somna och sen så ringde klockan. Perkele, nu har jag bråttom till bussen och inte ens gått upp än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?