onsdag 18 september 2013

Huomiohuoraus on kivaa.

...ja älyttömien asioiden tekeminen, ainakin jos muuten tuntuu ettei mikään tunnu miltään.

Jag vill ha uppmärksamhet. Jag vill vara synlig. Jag vill ha kommentarer. Jag gör galna saker för att känna något.

Riitta köpte två underbara halsband till mig på Kulturnatten. På kören igår såg jag att Elinor hade ett nästan likadant halsband, en liten hjärtformad medaljong av silver.

Jag har ingen så liten bild. Istället kan jag skriva namnet.

Med blod.

Och folk säger att jag inte är creepy? Jag skrämde ju Jason så han nästan började hata mig när jag skrev ett litet brev med blod. När han redan tyckte om mig. Sen blev vi typ vänner igen men ändå... inte okej.

Om jag inte får uppmärksamhet så kan jag bli creepy och för konstig och göra dumma saker.

Om jag gör dumma, konstiga saker för att få uppmärksamhet så börjar folk tycka att jag är för konstig och creepy och då blir jag osynlig.

Nyt soi: Broken

Can you see my blood when I'm bleeding?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag förstår att du vill bli sedd. Men som du skriver blir det jobbig när du gör obehagliga saker, och det blir svårt att inte dra sig undan (för mig i alla fall, jag hanterar jobbiga situationer genom att undvika dem).
    Tycker du att det är lättare att uttrycka dig när du skriver? Jag kan känna så.
    Men jag jag vill vara ärlig också, och det kan jag kanske inte vara när vi ses i verkligheten. Jag klarar inte alltid av att säga vad jag tänker, särskilt inte när det är folk omkring. Men jag vill inte att du hoppas på någonting som inte kommer att hända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner typ precis som du. Tack, snälla söta C. Skrev till dig på fb <3

      Radera

Miau?