söndag 22 september 2013

Jag är ingen nörd.

Men jag är galen.

Så ibland, när jag tittar på vissa bilder, undrar jag om jag är säker om att jag har gjort dem med Paint runt 2004 eller om jag bara tror det... minnena börjar försvinna, och om jag inte visste så skulle jag säga att det kanske är syskon eller kusiner eller till och med tvillingar på bilden.

Tänk om jag verkligen ÄR tvillingar, som jag alltid har sagt, typ Maaria och Daana, fast vi delar en enda kropp? Jag borde skriva en bok, en till sån där bok om tvillingar som visar sig vara en enda person. Eller tvärtom.

Jag kanske tror jag bara är en person. Att jag lurade alla med bilderna när jag var typ 19. Men egentligen är det kanske jag som blivit lurad. Gissa vad arg jag skulle bli om min tvillingsyster tar den jag älskar innan jag hinner! Men om jag inte vet vilken av dem jag är, kanske vi båda kommer mörda varandra? Och tänk om vi ändå älskade två olika människor, som sedan märker att vi var... vad är vi? Vad är jag?

Egentligen skrev jag en sån där novell redan i gymnasiet. Om Daana och Dana, när jag var kär i Jenni som lärde mig att skära mig och att älska Angelina Jolie och att klä mig i svart, att älska smaken av blod och att sticka mig i fingret för att rita på väggarna med blod, att älska tatueringar fast det började jag först ett par år efter henne. Om jag behöver en pin-kod med fyra siffror så är det fortfarande hennes födelsedatum. Ett år och en dag innan Erica.

Den där novellen, som jag skrev när jag och Jenni hade något men vi båda hade pojkvänner, finns bara på finska men om "någon" vill läsa den så finns den ju här.

Hur kunde jag glömma att jag hade tänkt lyssna på Sonata tills jag somnar... ja just det, jag höll ju på att se på Sjukhuset (som inte spelas in i Uppsala längre utan i Linköping). Katta fortsätter.


1 kommentar:

  1. En någon läste novellen och tycker att den är excellent. Överraskande, fascinerande och den gjorde mig lite illamående :D 5/5

    Skriv boken! Du kan få nya ideer genom att läsa olika texter om tvillingforskningen.

    SvaraRadera

Miau?