tisdag 24 september 2013

Mina dockor

Bara för att jag vill posta något, jag ligger vid datorn och dricker vin fast jag borde sova. Måste vakna om 4,5 timmar... perkele.

Men först ska jag presentera min familj.

Elias och Silas.

Milean matar Ed.
 
Johnny och Deena.

Stella och Luna.
Johnny.
Alice.
Emeralde.
Madeleine.
 
Emeralde och Alice.

 Milean.

Deena.



Sommaren 2012.
Milean, Ed, Johnny, Elias, Silas, Deena.
 
Då var Ed fortfarande minst, på hösten kom tvillingflickorna som är lika långa (16 cm) och snart kommer katten som är 11 cm. Madeleine fick peruken som först var Alices extraperuk och sedan Emeraldes. Deena har tre egna peruker, Johnny kommer aldrig byta sin och inte Milean heller, de är perfekta och fastlimmade. Eli har nuförtiden jättelångt hår (men jag kan fortfarande inte gilla honom så mycket som jag borde, jag har sminkat honom själv). Johnny ska snart få en ny face-up också - om jag bara vågar. Alla utom Eli (som jag råkade beställa utan face-up), Deena, Alice och Emeralde är begagnade och köpta på hartsilapset.fi.
 
När katten - Pukisha alltså - kommer så har jag tolv dockor. Fem pojkar (Johnny, Elias, Silas, Ed och Pörrö), sex flickor (Deena, Emeralde, Alice, Madeleine, Stella och Luna) och en androgyn (Milean). De fyra minsta har egentligen androgyna kroppar, Milean däremot har en tjejkropp.

Deena, Johnny, Elias och Silas är syskon och mina barn, resten är adopterade. Emeralde och Madeleine är franska syskon, Stella och Luna är tvillingar. Alice pratar inte. Milean är inte 100% människa. Ed, Stella och Luna är vampyrbarn. Madeleine är blind och pratar bara franska, Emeralde har börjat lära sig svenska och finska.

Milean är helt vegetarian, Johnny äter fisk men inte annat kött, småbarnen äter bara blod, Alice har svår anorexi. Johnny är ganska homosexuell fast han trodde han var bi, Deena är bi. Milean är kär i Alice. Alice och Emeralde är nära vänner. Pörrö kommer att vara Madeleines katt.

Jag kommer att vara sjukt trött imorgon också.
Ed i Stockholm.

1 kommentar:

Miau?