tisdag 6 maj 2014

Tre körrep den här veckan!

Idag som vanligt + betald sjungning, imorgon extrarep + lite mindre viktig sjungning, på söndag fyra timmars rep. Nästa söndag har vi konsert. Klockan 16 på VG! Elin sa idag att Lars ska spela piano där också, han spelar så himla bra så jag ser fram emot det. Och vem vet vilka som kommer och lyssnar... jag hoppas verkligen att Carl kommer. Jag lovar att uppföra mig. Och Markus och Erica vill jag också ha där!! Om de vill alltså. Fanny eller andra Ericas kompisar kanske också?

Något annat som jag ser fram emot: Markus kommer hit imorgon kväll igen. Jag fattar inte att någon kan tycka om mig så där mycket efter att ha sett mig full som ett as flera gånger. Och vi känner knappt varandra än. Inte tillräckligt bra i alla fall! Jag vet inte hälften så mycket om honom som han vet om mig.

Och jag vill veta mer! Allt vill jag veta! För han är så söt och snäll. Han gör mig glad.

Du kan ju börja med några enkla frågor, va? ;)
http://daanasvan.blogspot.se/2013/10/manniskan-bakom-det-galna-kattskrallet.html

Jag har inte skrivit på ett tag för att Riitta var i Uppsala över en vecka och vi har haft så mycket kul. Valborg och allt. Och Markus var här två nätter i rad och vi har sett typ alla mina bästa filmer. Jag har nästan inte hunnit stressa över att jag måste flytta, det löser sig nog, på nåt sätt, och jag kanske lyckas skaffa mig pengar och förresten så har jag inte velat döda mig på ett tag.

Helt sjukt vad bra det gör åt mitt självförtroende att Markus tycker om mig och vill träffa mig om och om igen. Han måste vara knäpp, det är ju inte klokt att tycka om ett sånt här jobbigt kattskrälle! Jag tycker om honom. Söt och snäll. Och lejon ;)

Jag är en ganska lycklig liten katt just nu. Att Riitta har varit här så länge gör mig också jätteglad och hon är också bra på att höja mitt självförtroende. Bästis <3 <3 <3

Vaknade tidigt i morse, nu har jag sett dagens Salatut och snart ska jag förhoppningsvis se flera konstiga lucid-drömmar. Med Martta i famnen, min älskade gamla nalle som nyss har fått bada hos Erica. Tro mig - det behövdes. Hon hade inte blivit tvättad på minst tio år! Och jag sover alltid med henne. Haha, en gång sov hon faktiskt bredvid Carl... i samma säng! (Men inte jag, förstås.)

Sjungningen idag gick bra. Jag älskar Fix You, och publiken älskade oss.

Innan kören hade Riitta, Erica och jag picknick i Ekonomikumparken, jag hade Johnny, Milean och Ed med mig. Och lite rekvisita till dem. Fina bilder! Folk i kören undrar säkert varför jag så ofta har en docka med mig, och idag tre...

Vi gick också genom kyrkogården och hittade Gösta Knutssons grav. Jag måste ju visa sevärdheter för en turist som Riitta... hoppas verkligen att hon flyttar hit nästa höst! Det värmer så att någon accepterar mig vad jag än gör, vi skrattar så mycket och är så barnsliga tillsammans och ändå är hon ännu äldre än jag. Men inte myndig än enligt hobbiträkningen ;)

Jag önskar att jag kunde må så här bra varje dag.
Nu ska jag kanske kolla om jag lyckades ta nån bra bild i parken och läsa lite demi och sen sova. Förhoppningsvis vaknar jag inte riktigt lika tidigt imorgon som idag. Och det ska regna hela dagen... hoppas jag får låna Ericas busskort för att hämta matpaketet som mamma och pappa skickade! (Kunde ha hämtat det för över en vecka sedan tror jag...)

1 kommentar:

  1. Kiitos viimeisimmästä kisuseni! Oli hauskaa, ihanaa ja suht tunnepitoista :D Nyt taas jaksaa Suomessa tovin, kun on mielessä hyviä muistoja <3

    SvaraRadera

Miau?