söndag 11 maj 2014

Happy kitty!

Vilken bra lördag.

Jag har lyckats smitta Anjelica, min och Ericas granne och vän, med bjd-kärlek. Vi var hos henne igår och sen visade jag alla mina dockor för henne, och idag bjöd hon mig hem till sig igen för att prata dockor osv. Jag hade mina tre små vampyrer med mig och gav henne en blond peruk som jag inte behöver; hon ska nog skaffa en Pukifee, alltså lika stor som mina vampyrer men av Fairyland.

Jag fixade tvillingarnas leder med limpistolen ("hot glue sueding"), igår gjorde jag samma sak med Johnny och Ed. Så skönt att de kan stå hur bra som helst! Här står Luna på ett ben med hjälp av Ed!


Anjelica och jag såg Frozen (jag hade aldrig sett den förut, vi pratade om den igår) och sorterade hama-pärlor (jag gav mina till henne för jag hade slut på idéer och hade inte lekt med dem på länge).

Sen så var det dags att se Eurovision-finalen! Jag röstade på Finland tre gånger och Österrike två gånger, men dumma Sverige gav ändå bara sex poäng till Finland som hamnade på plats 11. Ändå bästa placering sedan Lordi! Och den bästa vann!! Conchita <3 <3 <3

Hittade den här bilden på Facebook...

Dags att sova snart, imorgon har jag fyra timmars körrep. Och Mors dag i Finland, det får jag inte glömma. Och bara en vecka till körkonserten! Två veckor till vårbalen, vad fan ska jag ha på mig...?

Jag är glad för att Conchita vann, nu måste jag somna innan jag börjar tänka på pengar eller hur jag ska flytta eller... något. Bäst att jag tänker på Markus.

Jag tror jag tänker på Carl lite varje dag fortfarande, men ganska mycket mindre än förut. Det går nog aldrig helt över men det är ganska skönt att inte vara riktigt så besatt. Jag hoppas att han vågar komma tillbaka till kören nästa termin. Men jag orkar inte tänka på alla mina konstiga känslor heller, jag ska tänka på att min favorit vann Eurovision och att jag ganska snart ska träffa söta snälla Markus igen. Jag tycker fortfarande att han måste vara fullkomligt knäpp som tycker så mycket om mig. <3

Och han doftar gott!

1 kommentar:

  1. Låter en mycket bra lördag! Roligt att du lyckas bjd-smitta folk :D

    Tack för röster. Vi i Finland är glada och några även överraskade att vårt band fick så många poäng :)

    SvaraRadera

Miau?