tisdag 6 maj 2014

Från FB, en episk dröm!

The most epic Lucid dreams ever: watch a whole season of GoT and be awake 25+5 hours. Sleep for 4+7 hours and tell the leader or the crow/raven that you want to continue the game when it's trying to stop.
I'll try to meet you in that world of mine again, a little too much sex to see but i liked you two, Semaion and Frash. And the weird language, for the crow it was kind of easy to pronounce German and I can't remember anything he taught me of his language.

The first part/world featured Jenni, Jason, Riitta and a burning VG nation - no one was harmed, only Riitta and I saw that, I met J and J later in a pool somewhere when I noticed it was a dream. Breathing under water of course. Wanting to see if you can actually hurt yourself with needles in a dream, not in that one.

Then the game started (with only me, birds and fantasy people) - too epic to describe, Harry Potter style, second world. The third part showed sex like GoT, that was the beautiful world of Semaion and Frash etc.

I have accepted you can't take money or things with you from a dream but why can't you write down or even memorize difficult words and most new names?
 
VG såg inte alls ut som på riktigt. Jag, Riitta och många andra tittade på elden och jag tog bilder. Jag tror jag tog nån bild senare också och tänkte att den kanske skulle finnas i min kamera när jag vaknar!Sen så ville jag kolla om huset där Carl bodde var kvar - det var nåt annat som brann också tror jag - men det var fel hus, och såg inte ut som Uppsala på riktigt det heller. Jag tror jag hade varit i det huset i en dröm länge sedan. Jag såg någon engelsk plats nånstans och tänkte på Jason. Senare, nån annanstans, berättade jag för honom att VG brann men att det var en dröm. Jag tror jag stack nålar i Jason också och... hade sex med honom. I mina drömmar kan jag njuta av sex. Jag älskar lucid-drömmar. Om jag kunde drömma såna varje natt så skulle jag vara en expert på magi, att "trolla" fram vad som helst jag behöver eller kanske till och med den människa jag vill se! Och få dem att göra vad som helst! Men jag är läskigt bra på det redan nu. Tänk om någon kunde filma mina konstigaste drömmar...
Det där på svenska skrev jag inte på fb. Det är nog bara Jason som inte läser min blogg. Jag skrev allt jag kunde komma ihåg i min anteckningsbok. Tyvärr var Carl inte med i någon del av drömmen men på nåt sätt tror jag att Semaion, han som var så söt och som jag pratade med först, representerar mina olika känslor mot Erica och Carl, trygga känslor jag haft länge, och Frash (Fresh? på deras språk skulle det stavas konstigt, vet inte hur) som jag bara hörde precis innan jag vaknade representerar Markus och de nya, men på nåt sätt också trygga fast så skrämmande, känslor jag har nu. Jag hörde hans röst väldigt tydligt och trodde att jag pratade i sömnen på riktigt när jag svarade, men det brukar jag nog inte göra, men jag var nästan vaken. Vi pratade engelska, typ så här:

M: Have we met?
F: You know we have.
M: Will I come back?
F: We know you will.
Vår värld var som en målning av jordklotet uppe i skyn, med texter på deras konstiga språk och stora bilder av träd. Jag minns inte vad de två andra världarna hette men ledaren (kunde ha varit Dumbledore... eller Gandalf) kanske hittar mig igen. Eller korpen. Eller så var det en kråka eller en blandning. Eller så hittar Semaion och Fresh från den där tredje världen mig. Egentligen gillar jag lucid-drömmar med riktiga människor jag känner mest, men den där världen var så vacker... och någon annan kanske också hittar dit. Förresten så var det någon som kallade mig Alice, och jag vet inte hur jag såg ut. Hur ska jag då veta vem som är vem?

1 kommentar:

  1. Vilken dröm :D GoT påverkar ditt tänkande på mycket intressant sätt :)

    SvaraRadera

Miau?