torsdag 8 maj 2014

Hur svårt kan det vara??

Min älskade Johnny ser ganska hemsk ut nuförtiden. Sminket var lite slitet redan när jag fick honom, men efter allt han har varit med om under sina 2,5 år här... det kan ju inte bli värre om jag försöker, eller...??

Jag bytte hans kläder - till lite bögigare kanske, så att han ser ut som man ska när han ser på Eurovision med mig. Tvättar hans hår och försöker få det att se lite mindre rufsigt ut.
Jag har allt jag behöver om jag nu vågar börja...

Johnny idag

DoT Camine på DoD's hemsida

Huvudet när jag fick honom, december 2011

Jag vill att han ska se ut som sig själv men ändå bra så att jag kan fota honom. Riktiga ögonfransar ska han inte få, han har klarat sig så bra utan hittills och jag vill inte behöva vara sjukt försiktig, han är ändå min favorit och min kram- och tröstdocka.

Jag har sminkat hans bror Elias (DoC Kirill) och skaffat till och med ett extra Kirill-huvud så jag kan öva utan att behöva börja från början, hans nuvarande ansikte ser lite snällare ut och har inga spindelögonfransar som hans originalhuvud med mitt första försök till face-up...

Jag är ganska bra med läppar men...!
Nytt och bättre försök (Silas har DoD's face-up, jag tillsatte bara födelsemärket)

Eli idag, ganska lyckat eller hur?



Så jag måste våga sminka Johnny. Eli skulle ju vara nästan perfekt om jag bara kunde hitta identiska bruna ögon till honom och Silas! Och om jag ska kunna fota honom och Silas med Deena så måste de få lite mer sol så de gulnar... fast då kan jag inte fota dem med Alice.

Om jag lyckas med Johnnys ansikte så går jag snart ingenstans utan honom <3


-- Edit: JAG VÅGADE!! Och jag känner igen min kära Johnny utan face-up och hår också <3
Nu ska jag putsa kroppen också och stränga lite tajtare och lite senare börjar jag sminka honom <3


 
 

"beauty base zero"
 
 

1 kommentar:

  1. Spännande! Att sminka dockas lilla ansikte måste vara svårt. Men du har steady hand om jag minns rätt. Lycka till!!

    SvaraRadera

Miau?