onsdag 21 maj 2014

Tisdag/onsdag

Ligger vid datorn och är inte ett dugg trött. Men det finns ju massor av program jag kan se innan ögonen börjar tröttna! Jag tror inte att det stör min Markus som ligger här och snarkar lätt. Ganska precis i mitten av sängen, förresten. Stackars lilla sötnos måste vakna typ klockan sex igen. =)

Själv dricker jag vitt vin och läser demi och andra dumheter.

Idag hade jag inte kameran med mig på kören, det var ju dumt. Elin och Louise såg så bra ut på årsmötet, med svarta klänningar och studentmössor, och vårt lilla plastlejon Aslan på bordet (han fick vara ordförandeklubba och hoppade glatt ibland).

Elins långa svarta klänning får jag förresten låna på vårbalen!! Hoppas den passar mig, hon sa att den är stretchy. Elin är ju inte tjock som jag men hon är så lång att vi kanske har nästan samma storlek, och hon är ju inte pinnsmal heller. Jag måste kanske ha högklackade skor för att inte trampa på klänningen. Hoppas mina bröst får plats!! =P

Jag mår bättre än på länge. Märkte förresten idag att min första dockas initialer är något jag skulle kunna skaffa som tatuering. D.L.A.S. Deena Lilla Amyriel Svan. Det Löser Alltid Sig.
Det kom jag på när Markus sms:ade att vi skulle kunna träffa hans mamma nästa vecka, eller är det då jag måste flytta... det löser väl sig. Något sånt skrev han. Då började jag tänka på att jag alltid trott på att allt löser sig, och det brukar det göra, och sen så märkte jag på nåt sätt att Det löser Sig = DS osv.

Det var på körens årsmöte jag sms:ade med Markus och tänkte på sånt. Markus var i Uppsala runt 21:20 och satt på bänken på andra sidan ån, vågade inte komma in på VG eller ens sitta ute på gården. Vi är ju så farliga, vi var säkert femton farliga korister som satt där inne. Inte ens kaffe kunde locka in honom dit. Men jag smet när vi var nästan klara med mötet för jag började bli lite hungrig och ville inte att han skulle behöva vänta alltför länge. Han hade lovat mig att bjuda på mat om jag valde restaurang. Först tänkte jag Bullitt men köket var stängt, då kom han ihåg O'Learys och jag blandade ihop den med O'Connors, men det var ju ännu bättre, närmare och mysigare och jättegod mat. Han åt fish&chips och jag åt blåmusslor med vitlöksbröd, pommes och vitvinssås om jag minns rätt. Som sagt, jättegott! Och så en Somersby till mig och en öl till honom, en man som spelade ganska bra musik på gitarr och mycket kärleksfulla blickar och ord mellan oss.

Som svenska reklam säger: plötsligt händer det.
Vem kunde ha anat att killen som fick sova över för att han bor så långt borta och som jag sedan slängde ut för att jag inte kunde somna - att han skulle bli min pojkvän? Jag blev typ förvånad när han hörde av sig igen - och igen, och igen, och så gulligt, och... plötsligt hände det.

Du är stor och stark och snygg, hos dig så är jag trygg - och du är min. <3

P.S. Har jag förresten nämnt det här programmet? Hur bra jag än mår så läser jag hemska sanningsbaserade böcker och tittar på saker som... http://www.svt.se/doden-doden-doden/se-program/

Jag är inte säker om namnet kommer just därifrån, men jag vet att Astrid Lindgren brukade säga det i början av varje telefonsamtal med sina systrar när de höll på att bli gamla. Då hade de pratat om det och kunde prata om roligare saker.

1 kommentar:

  1. Allt låter nu så bra. Och flyttningsfråga kommer att lösa sig. Jag med gillar Markus och det är roligt hur ert förhållande började :) Vilken sommar du har framför dig!!

    Tack för programtips, jag ska titta på det när jag är på allvarligt humör. (voiko tuolleen edes kirjoittaa? :D)

    SvaraRadera

Miau?