måndag 12 maj 2014

Måndag

Konsertveckan! På söndag har vi alltså konserten. Igår hade vi fyra timmars rep, det kändes inte alls för långt. Jag drömde att jag var på körrep och dirigenten ville att vi skulle sjunga nananana-delen av Fix You en i taget, så att hon (det var inte Anna) kunde höra att alla sjöng rätt, och jag skulle börja. Det var läskigt och innan jag vågade försöka så vaknade jag - vilken lättnad.
På repet var vi bara två andra altar, och andra alt sjunger ju melodin själva i början. Det var inte särskilt läskigt! Men det är ändå skönt att vi oftast är typ fyra stycken. Men jag tycker om att få min röst hörd. (Och när jag visade Carls blogg för Erica så kommenterade hon allra först att det är dåligt språk att börja en mening med "men"... jag gör det hela tiden när jag skriver på svenska. Inte på finska.) Och jag älskar Fix You. (Och på finska får man inte börja en mening med "och" heller... det är väl inte lika farligt på svenska?? Skitsamma, det här är bara min dagbok.)

Igår efter repet gick jag genast hem till Erica som matade mig och sen så såg vi The Shining. Jag somnade väldigt snart efter filmen, Erica läste och klockan fem vaknade jag och märkte att hon sov med boken på magen och lampan på. Hon vaknade när jag tog bort boken och släckte lampan.
Jag sov väldigt bra, det var skönt att sova katt, det var ett tag sen sist.

Idag hade jag psykiatertid, imorgon vanligt körrep, på onsdag tänker jag ta det väldigt lugnt och inte vara social alls för resten av veckan är jag med Markus. Han kommer hit på torsdag och på fredag får jag se var han bor och träffa hans finska pappa och tre söta små vovvar!!

Jag vet att du stalkar min blogg, sötnos. Jag vill ha kommentarer!

Jag tycker om Markus. Mycket. Mer och mer hela tiden.

Lite bilder för att Stella och Luna är söta och nu när de har lim på lederna kan de göra nästan vad som helst!













På kyrkogården har tydligen vampyrbarn också spegelbilder. Den "vanliga" graven är Gösta Knutssons och runstenen bara väldigt fin. Jag går ofta genom kyrkogården på väg till stan eller hem. Det är vackert där.

1 kommentar:

  1. Du kommer säkert trivas bra hemma hos Markus. Kul att du får prata med en finne som har bott i Sverige i decennier. En bloggläsare önskar att du tar bilder av små hundar.

    Kyrkogård är optimal plats för vampyrbarn att leka, bra bilder :)

    SvaraRadera

Miau?