fredag 16 maj 2014

Fredag strax efter midnatt

Det där halsbandet som Riitta köpte till mig... den hjärtformade medaljongen.
Den här gången alltså. Är det konstigt att inlägget var just det enda som Carl har kommenterat på?

Markus fingrar blöder inte lätt. Jag fick sticka honom minst sex eller sju gånger innan jag fick tillräckligt stora droppar. Men nu har jag några små droppar av hans blod i hjärtmedaljongen istället för "Carl" skrivet med mitt blod.

Om du läser mig fortfarande, Carl - kommer du på konserten på söndag? Jag vill se dig. För jag orkar inte tänka på dig varje dag i en till sommar. Inte varje dag.

Vi såg Big Fish, Markus och jag, och drack cider och vin (och en öl som han hade kvar sedan förra gången han var här).

Varför har man de viktiga ringarna på vänster ringfinger? Jo, det sägs att det går en väg (nerver eller något) därifrån direkt till hjärtat. Jag har alltså hans hjärtblod i min hjärtmedaljong. Snacka om stark magi.

Just nu snarkar han här bredvid mig. Eller andas. Precis när jag skrev det där så började han andas lite tystare.

Dumt att han måste gå upp om fem timmar eller så. Jag vill krama honom i minst 18 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Miau?