tisdag 13 maj 2014

Tisdag

Mina baktassar är trötta efter att ha gått till stan och tillbaka, och stått mycket på körrepet.
Bra rep. Och jag älskar fortfarande Fix You.
Fast lite läskigt var det när vi skulle stå blandat och jag höll på att fota Deena så att resten av altarna hann gå längre bort, sen så hamnade jag mellan några killar och alla kunde höra min röst hur tydligt som helst. Jag tyckte dock att jag sjöng bra. Början på Fix You alltså, när andra alt sjunger solo. Läskigt men kul. Den tycker jag jättemycket om och så alla ställen där vi sjunger jättelåga toner.
Fast när Lars hämtade noter eller något så passade jag på att ta hans plats (bredvid Johanna, andra alt, och nästan bredvid en till andra alt, Sonia). Sen så märkte Anna (dirigent) att vi var så få att vi kunde stå tillsammans och då var jag nöjd. Jag kan sjunga när jag bara hör någon annan så att jag vet att jag sjunger rätt!

Några bilder och sen ska jag se dagens Salatut. Jakob var inte på repet särskilt länge så jag hann inte be honom ta kort på mig och Deena, men Jeppe gjorde det. Min kamera är skitdålig, som man kan se så gick den sönder på ännu ett nytt sätt idag. Jag ska skaffa en ny genast när (om) jag får pengar. Direkt efter Littlefee Ante, alltså.

Skorna är lite för stora för Deena men vi hade matchande skor. Jag trivs bättre i längre kjol, därför tog jag min favoritkjol och inte en likadan som Deena har. Vi har matchande halsband också. Anjelica har lovat att göra en finare tatuering på Deena! En drake såklart.

Jag färgade håret idag, det syns nog inte om man inte kommer ihåg hur mycket rotväxt jag hade tidigare. Och borstade Deenas röda peruk med varmt vatten så att de rufsiga lockarna försvann. Den blev mycket längre! Topparna ser slitna ut men bättre än mitt hår...




















1 kommentar:

Miau?