torsdag 15 maj 2014

Fortfarande torsdag

Det gick bra! Imorgon har jag pengar på kontot!

Snart kommer Markus hit! ^^

Erica och jag åkte buss till stan och hon bjöd mig på lunch på VG. Så gott!!
Jag hade tänkt åka helt utan en docka men Pörrö tyckte inte det...

Vi gick hem genom kyrkogården som vanligt, fotade först lite vid ån, Pörrö skrev sitt namn på en björk och plockade två blommor till Gösta Knutssons grav. Pelle Svanslös är ju en av Pörrös favoritböcker! Han tycker att det är så fel och orättvist att det inte finns katter i alla Astrid Lindgrens böcker. Pippi Långstrump till exempel. Och Bröderna Lejonhjärta! Och Ronja! Och Saltkråkan, alla möjliga djur men inte en enda katt! Pörrö har dem alla ändå i sin bokhylla, och några andra böcker utan katter, men också några med katter (Emil, Madicken, Bullerbyn...) och de är så klart hans favoriter. Jag tror han tillsätter några katter när han läser högt för Madeleine.









 
 



 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Fina och söta katter! Aldrig förr har det varit lika många i ett blogginlägg?

    Bilder av Pörrö fick mig att skratta. Han är väldigt fotogenisk.

    SvaraRadera

Miau?