torsdag 27 mars 2014

Tjockisar

Någon länkade en bloggdemi och jag kollade. En tjockis - en svensk och sjukt vacker tjockis! Kroppen är verkligen äckligt tjock men det är inget fel med att hon trivs i den, och hon är ju mycket vackrare än jag. Skulle hon vara vackrare om hon var smal? Jag tror inte det. Hon skulle behöva kämpa för mycket för att gå ner ~120 kg, hon skulle börja hata sin kropp, hon skulle inte längre se så där glad och stolt ut. Så vad fan är det med folk som skriver elaka saker om tjockisar för att de "bryr sig om deras hälsa" och påminner om att tjockisar dör tidigare?

Jag hatar min kropp men orkar inte göra nåt åt saken. Jag är inte stolt över att jag är överviktig. Och jag skulle gärna byta tuttar med Erica eller åtminstone ge henne hälften av storleken (hon skulle nog inte vilja ha så här stora heller!!). Det handlar inte om mig nu. Inte mycket i alla fall.

Och dessutom sket ja i att göra en perfekt kropp av min tjockiskropp när jag skaffade min första perfekta kropp. Får jag presentera, Deena, min äldsta dotter:

 


När jag var smal kände jag mig tjock. Tur att jag tog en massa bilder ändå, nu har jag bevis att jag har varit vacker. Oj, Lars började alltså i kören bara ett år efter mig?

Höstbal 2008

När jag var vacker kallade folk mig ändå kvinnlig, kurvig, mjuk... nu skulle jag så gärna se ut som då. Eller ens som INNAN jag började banta!

http://dayviews.com/daanasvan/237905480/  - hur kunde jag tro att jag var tjock??

Jag har länge (alltid?) tyckt att det enda vackra i mig är håret. Men till och med det blir kortare och kortare, tunnare, fulare... Fanny sa att jag borde toppa håret så ska det bli längre igen, det kanske är sant ändå.

Men den där lördagen när Toni lockade mig ut så träffade jag en kille som heter Markus. Han är också lite finsk, förresten. Och söt. Och väger mer än jag, jag tror vi har typ samma bmi (orkar inte räkna för det kan jag inte räkna i huvudet, eller då skulle jag glömma vad jag håller på att skriva). Men han är jättetrevlig och väldigt söt. Han har långt hår.

Han bor inte i Uppsala så när sparv-Daana hörde det så fick han sova hos mig. Jag sov nog inte alls eller så märkte jag inte det, och nej, vi gjorde inget jag inte skulle skriva om. (Jag tycker ju inte ens om sex, men sover så gärna bredvid någon. Vi pussades lite fast egentligen tycker jag inte riktigt om det heller, bara om såna där småpussar som jag och min katt växlar.)

Runt elva på morgonen ville jag slänga ut honom för att kunna sova och det gjorde jag också i kattens säng, hela dagen och hela natten osv. Jag var inte säker vad jag tyckte om killen. Han var söt och snäll men ändå... som jag sa till Riitta, jag kan nog inte bli kär i någon som inte har bokstaven c i namnet...

Men det är jag i alla fall säker på att jag gärna vill lära känna honom på riktigt. Han har sms:at mig mycket och verkade först nästan lite för intresserad (jag kan nästan gissa hur det känns när någon blir ALLDELES för intresserad... tycker synd om dig Carl, om du fortfarande läser mig)!

Han påminner mig lite om Matti (som bor i Salo) som ser väldigt mycket ut som Jouni Hynynen fast utan det stora skägget. Matti är söt och snäll. En gång för många år sen sov jag hos honom och det var typ okej att han pillade på mina bröst, jag pillade på hans ärr. Matti har en massa stora ärr på armarna, Johnny (inte dockan) sa att Matti och Pasi hade tagit något (vet inte vad eller minns inte) och lekt med yxor nån gång...

Markus är också söt och snäll. Och hans efternamn är Lindgren. Kan man ha ett vackrare efternamn?! Hans stjärntecken är ännu bättre. Han är katt precis som jag. Lejon alltså.

Den första bilden jag tog på honom när han kom och började prata med mig och bjöd på en drink.

Jag tror jag tycker om honom lite! Och nu på lördag ska vi träffas och fika... hans senaste sms var för gulligt, "-- hoppas jag inte lyckas göra bort mig allt för mycket bara" ;)

När han var här ville jag absolut prata lite med Riitta på skype. Jag var lite sparv och visste inte vad jag skulle tänka om honom. Sen så började vi skämta lite om att en blivande författare som jag skulle passa i efternamnet Lindgren och att han och jag skulle få söta blåögda barn... min första unge ska ju vara en pojke och skytte, han ska heta Joonatan Mikael, då borde jag ju ha sex typ i början av mars... otur att jag inte gillar sex och aldrig har knullat med någon jag inte har varit ihop med? ;)

Imorgon ska jag äta på Yukikos med min katt. Och vi ska köpa nya ElfQuest. ^^

Riitta har bokat sin resa hit till valborg!!!!! Snart är det bara en månad kvar!!
Det är bara jobbigt att jag vill att det ska vara soligt men om det är soligt måste jag ha solglasögon på mig och då ser jag inte perfekt. Nu är jag ju van vid att ha glasögon på mig när jag inte är hemma. Fast idag var det så soligt att jag hade solglasögon på mig när jag åkte till Freud och trodde att jag tog med mig mina brillor... men Elinor skulle låna hipsterbrillorna som jag hade hittat nån sparvig kväll, så igår kväll grävde jag fram dem och la dem på bordet. Gissa bara vilket par hipsterbrillor jag tog med när jag åkte. På busshållplatsen på väg hem tänkte jag byta och märkte vad jag hade med mig. Dumma katt =D men det var okej, och det var egentligen fortfarande för soligt för att inte ha solglasögon på. Jag älskar våren!! Men jag skulle så gärna vilja ha solglasögon med styrka.

1 kommentar:

  1. Kroppsform är ett känsligt ämne. Vet inte varför några kommenterar andras kroppar på elakt sätt. Kanske de har egna issues och saknar empati?

    Hoppas det blir vackert väder i dag i Uppsala. Jag önskar er en trevlig träff :)

    SvaraRadera

Miau?