lördag 15 mars 2014

Jag behöver en Littlefee Ante!!

Och Madeleine behöver en kompis. Hon tänker lära sig sticka, jag gissar att hon snart märker varför andra blinda har ledarhund istället för ledarkatt. (Pörrö påpekar att han kan göra ett och annat som hundar inte kan, till exempel läsa... Madeleine tycker inte att han kan uttala franska!)

Här är en bild på dem, resten av bilderna är inte mina.



Madeleine är 35 cm lång, Littlefee är 25 cm. Perfekt! Vet inte än vad hon ska heta, men jag är ganska säker att hon inte ska vara släkt med någon annan i familjen. Jag borde ha en bild på henne på väggen för att komma ihåg att jag MÅSTE skaffa jobb och pengar snart. Att jag inte kan sparva mig eller äta nåt bättre än nudlar är ganska små problem... nästa hyra tänker jag inte ens på... men jag behöver en till Petite!

Här är Fairylands olika storlekar av Ante. RealPuki, Littlefee och troligen Pukifee, jag vet inte vad den blonda dockan har istället för vanlig Pukifee-kropp. Min Pörrö är PukiPuki, alltså mellan RealPuki och Pukifee.


Där kan man också se hur dockorna kan blunda. Ja, man kan byta huvud eller faceplate. Av mina dockor har bara Pörrö en "sleeping face".

Mina tre små vampyrer (Lati Yellow) är ganska precis samma storlek som Pukifee, och jag tror inte jag vill ha så små människobarn. Nu är ju Madeleine min minsta människa, 9 år, och min Littlefee ska vara 5 eller 6 år.

Hur ska jag få henne att inte se ut som Menni, ägd av Milly77 på Hartsilapset-forumet? Madeleines och Alices peruker är gjorda av Milly77 och det är Stellas och Lunas sötaste kläder också.

Den "stora" blonda är Dollmore Narsha, precis som min Madeleine (fast hon är DM Dreaming Narsha). Min Ante ska alltså vara större än denna Pukifee Ante som sitter på hennes knän, även om hon har en större kropp än Pukifee.
 
Menni med blond peruk. "Är jag söt eller är jag söt?"

Jag tror min Ante måste ha en mohair-peruk också, vet inte vilken färg.

Sminket gör en stor skillnad! Här är någon annans Ante.

Innan jag kan skaffa henne så hinner jag nog ÄNTLIGEN sminka om Johnny och Madeleine. Johnnys face-up hade behövt förnyas redan när jag fick honom, Madeleine är för röd och jag vill försöka få henne att se lite gladare ut, ögonfransar måste hon också ha. Elias också, förresten, men just nu är hans face-up ganska ok... men var har jag hans andra huvud?

Elias och Johnny är båda från Dream of Doll, och det är Elias tvillingbror Silas också.
Stella och Luna är från Latidoll, Deena från Angel of Dream, Alice från Doll Chateau, Mileans huvud från Fairyland (precis som Pörrö alltså, Milean är en Minifee Dark Elf Soo), Ed är från Dollzone. Säkert en väldigt intressant lista för alla som läser min blogg =D
Ja just det, en glömde jag, Emeralde från Rosette School of Dolls. Hon har onaturligt långa ben, hennes lillasyster Madeleine har väldigt korta, de passar så bra ihop =D

Andra dockor som jag vill skaffa är en till Pukisha, en flickvän till Pörrö, hon ska nog heta Kisu, för att det är mycket enklare att göra jättesmå kläder för en flicka; och en pojkvän till Johnny, en lite större kille (ungefär 70 cm) som ska se ut som Joe på Glee <3
Han och den nya lilla flickan kan ju vara syskon!!

 

Jag måste skaffa jobb snart för att ha något att göra, pengar och en ny docka.
Hinner säkert skaffa henne innan det blir...

...vinter!
Pörrö använder sina människotassar just nu. Vill ha flera! Som till exempel...

...såna här! Fast den där är troligen en Pukifee, och som sagt räcker Ed, Stella och Luna i den storleken.

1 kommentar:

  1. Aaaaawww, vilka söta sockerbitar. Det kommer bli spännande att vilka dockor och namn du ska välja. Kisu är ett bra val. Hoppas du får jobb snart!

    SvaraRadera

Miau?