fredag 7 mars 2014

Flummig fredag.

Jag tycker om mina nya "sömnpiller".
Henri skrattade på fb-chat att jag har fått allergitabletter till sömnmedel, ja, jag vet, men något starkare skulle jag inte ens våga ha hemma. Och Lergigan Forte är inte bara mot allergier, jag har ju inga allergier. Det vet jag inte om de hjälper mig att somna, men de verkar lugna ner mina tankar lite och det är ju bra.

Jag kanske blir lite trött också. Igår vaknade jag sent på eftermiddagen, släckte ljuset igen runt 22, vaknade klockan tre på natten och åt lite, somnade om runt fem och vaknade runt tre när Erica ringde. Hon ska på bröllop imorgon och behövde min bh och min hjälp att välja smycken och sånt. Hon kommer vara så vacker imorgon! Min bh, min vita blus, hennes korsett, hennes nya kjol, min vinterjacka... jättevacker katt.

Ja, jag är lite trött och flummig. Dricker lite vin. Vitt vin. Äter chips som jag fick av Erica.
(Viinin pöllin kisuni huomaamatta niiden korridoorin jääkaapista, samoin paketin juustoa, mutku tilaisuus tekee varkaan ja mulla ei ole rahaa... syön koko ajan naapureideni juustoja ja muuta, hyi mua mutta minkäs teet kun tulee nälkä eikä halua pelkkää pastaa...)

Min nya medicin ska också hjälpa "mot stark oro". Det behövs.
Jag är orolig över min framtid. Har jag ens nån framtid? Vad ska jag göra med mitt liv?
Men vad skulle hända med alla mina böcker och mina tolv dockor om jag... inte fanns längre?

Nu har jag varit vaken i fyra timmar och känner att när vinet är slut så skulle jag lika bra kunna släcka ljuset igen... men om jag sover så där mycket vet jag inte alltid vad som är sant och vad som är drömmar.

Som att mitt hjärta slog som en galen trumma. Jättefort. I den drömmen låg jag här i sängen. Eller så var det ingen dröm, jag var bara inte helt vaken? Men jag tror - och hoppas - att det bara var en dröm.

Igår kväll ville jag krama katt och sova katt, men då skulle jag ha varit tvungen att tvätta håret och öronen - nu har jag 10 mm tunnlar på båda och så här i början luktar de som fan - och för att tvätta håret måste jag först borsta det. Imorgon kanske? Om jag inte orkar ikväll. Igår orkade jag inte. Och lyckades somna fort - det var andra gången jag tog Lergigan, fast nu tog jag två, en runt 19 och en runt 22.

När man inte har något viktigt att göra, när man inte ens behöver byta till riktiga kläder, då gör det inget att man är lite flummig.

Men så här kan det inte fortsätta.

Och imorgon ska vi ju sjunga på Kulturgasque, jag måste vara pigg då. Tur att jag har kaffe hemma. En massa vanligt kaffe som jag inte orkade brygga när jag hade råd att köpa snabbkaffe. Mörkrost, från Finland. Kitty luvs.

Milean visar hur man hanterar en dator och en sovande kattunge samtidigt.
Datorns märke är så klart Svan, precis som Alices keyboard.
Pörrö har nya byxor som jag sydde till honom! Klippte av huvan av Elias skjorta.

1 kommentar:

  1. Ei ole ihme että huolettaa. Arvelen että kun akuutit asiat on ratkaistu, niin sitten ajan kanssa on helpompi miettiä että mitä tekisi tulevaisuudessa. Nyt kannattaa ihan rohkeasti pyytää apua niiden asioiden kanssa missä apua tarvitsee. Kyllä asiat järjestyy!

    Sinun lävistyshoito-ohjeet muutes toimii. Nyt on korvanlehdissä huomattavasti parempi meininki, ekaa kertaa 15 vuoteen. Että tattista :)

    En tajua miten Pörröllä voi olla silmät kiinni. Onko Pörröllä monta naamaa, sulkeutuvat silmät vai miten? Taikuutta :)

    SvaraRadera

Miau?