tisdag 3 december 2013

Stressig dag = bra dag!

Har precis duschat. Måste hinna äta nudlar och dricka kaffe inom typ 20 min... och torkahåretsminkamig nej fan håret klarar av att torka sig självt och sminka hinner jag göra i kyrkan.

Jag kanske borde prioritera det här med att gå och visa mig för kvinnan som nyss ringde om ett nytt jobb... men vill inte ställa in psykoterapi. Eller? Skulle ju kunna... ringa henne och säga att jag kommer klockan fyra istället om det går bra och ha terapin imorgon som vi hade tänkt först. Ja. Det gör jag.

För jag måste i alla fall klä på mig, det kan jag INTE göra i kyrkan.

Hej, nudlarna har nästan slutat ånga, nu kan jag börja äta! Och se dagens avsnitt av Julkalendern!

Först ska jag fixa mig en extra halvtimme =)


-- det gick som vanligt. För mycket stress = sjuk ångest, ett glas vin, sms till terapeuten och samtal med henne som ringde så jag kan träffa båda imorgon istället. Psyko 11:45 och jobb 14:00. Vilken tur att jag inte har mycket vin kvar.

Ska försöka hinna till uppsjungningen som börjar på VG om en timme. Eller så sjunger jag själv hemma och missar att stirra på Tredje Lars och Carl. Tredje Lars har långt hår och är typ mer språknörd än Andra Lars men inte lika mycket som jag. Tyska kan han också, jag saknar att sparva mig tillsammans med honom, stjäla hans hårsnodd och prata tyska. Finska kan han inte! Men han dricker samma vin som jag och vi började prata när jag märkte att han hade en tysk sexbok i bokhyllan, fast inte samma Das Sex Buch som jag. (Den har jag för att min vän Linn och jag såg den i hennes brors bokhylla och skrattade så att hennes mamma kom och undrade vad vi skrattade, och berättade att de hade flera och då fick jag en. Hon berättade nog också varifrån de hade fått dem. Linn får berätta om hon minns!)

Nu tar jag ett till glas vin, men inte så att jag går till konserten full, som jag gjorde i fredags - det var ingen konsert, bara spex på ÖG och jag blev så glad när jag fick gå med Elin, Anna, Lena osv, men råkade dricka ett par glas för mycket innan och föll från min stol innan jag hade sett halva spexet... som jag inte såg bra och fattade bara hälften av vad de pratade och minns inget. Mamma ska förresten betala en ögonläkare åt mig i Finland så jag kanske kan skaffa glasögon. Såna där nördbrillor. Som jag kanske inte använder hela tiden, men när jag vill se något bra. Och jag kommer säkert alltid ha dem med mig, som jag har min kniv i sminkpåsen.

Att det inte går att förklara hur det känns att helt enkelt inte lyckas med att gå härifrån! Och jag vet att om jag inte drack (mycket) så skulle jag må så mycket bättre. Och ja, jag VET också att det ofta händer att jag inte kan sluta när jag har börjat... dricka, men som ni ser, det gäller också skrivandet.

1 kommentar:

  1. Hade helt glömt SVTs julkalender. Tack för påminnelsen. Enligt hälften av det fösta avsnittet är julkalendern kanon bra :)

    SvaraRadera

Miau?