onsdag 11 december 2013

Deenas vinterjacka är nästan klar och Johnny fyller år!!



Igår kväll pratade jag med Riitta och postade bilder så hon kunde se jackan som jag pratade om.
Minttu säljs alltså varje vinter i söta påsar som jag direkt såg som underbara vinterkläder för dockorna. Jag har två stycken av förra årets påsar, de kanske blir skor - undrar om jag skulle lyckas med att göra två par? Ett par till Deena och ett till Madeleine som troligen får följa med till Finland över jul. Med sin ledarkatt Pörrö, så klart. Pörrö har redan vinterkläder. Kläderna som jag gjorde till Alice förra året kanske passar Madeleine...?
 
Ja och eftersom vi också pratade om hur lång och smal Emeralde är jämfört med sin syster så finns det också en bild på dem halvnakna. Men här kommer bilder på vad jag gjorde efter att ha sovit ca. fyra timmar och vaknat alldeles för tidigt... nu måste jag försöka sova lite innan psykoterapin (16:15) och ändå hinna välja söta kläder åt Johnny som ska med för att klockan 20 ska jag se Hobbit med Erica och Fanny!!! Det vore dumt att försöka komma hem mellan 17 och 19:30 (?) så jag ska äta något och fira Johnnys 18-årsdag med ett glas något gott nånstans. Kameran är laddad. Ja, han fyller 18, när jag köpte honom för precis två år sedan så bestämde jag att han var 16. Nästa vår fyller Deena 19 och sen så tror jag inte de blir äldre än så. Alice och Emeralde kommer kanske alltid vara 14... eller? Och Madeleine är 9. Om tvillingarna och Milean vet jag inte riktigt och resten är vampyrbarn och en kattunge.
 
Ja, jag kunde alltså inte somna så jag tänkte vara vaken "ett par timmar" och se dagens julkalender... sen så fortsatte jag med Arthur för jag kunde inte sluta sy den här jackan. Sista avsnitt som jag kollade av Arthur var förresten jättebra, Neil Gaiman var med =)
 
 




Förra december lovade jag Johnny att fixa hans face-up... har fortfarande inte vågat försöka. Men snart ska jag! Det funkade ju ganska bra med Pörrö och jag tror inte Johnny är lika svår att sminka bra som Elias.

Jag hade terminens sista körrep igår. Pratade med ganska många och hade kul, men visst var jag besviken att Carl inte var där. Men på fredag sjunger vi på Forumgallerian (Erica och ett par kompisar kanske kommer och lyssnar, sen så ska vi baka pepparkakor och jultårtor tillsammans!) och på lördag har vi körens julfest <3 och lussegask och sen så får vi se hur bra jag orkar vara med nästa morgon. (Om jag visste att Carl ska vara med... men han är inte ens på listan, måste kanske fråga...)

Förra året gjorde jag ett lucialinne till Alice, nu hade jag tänkt att Madeleine skulle få bära det i år men hon är nog lite för kort. Så det blir nog Emeralde. Vi får se om jag vågar använda levande ljus igen...  





1 kommentar:

  1. Jackan ser jättevacker ut!

    Emeralde kommer att bli mycket söt lucia. Kanske kan hon klara sig utan levande ljus? Eller du kan pyssla eld till exempel av papper?

    Jag gratulerar Johnny :)

    SvaraRadera

Miau?