torsdag 12 december 2013

Johnnys födelsedag i bilder

Min kära läsare! Vad jag skulle vilja skriva "mina kära läsare" men... jo, det är nog ändå flera än Riitta som läser fastän bara hon kommenterar, så ja: mina kära läsare!
 
Faaaan vad jag var trött när jag skulle iväg till Freud. Men jag lyckades komma nästan i tid. Och till och med dricka kaffe, välja kläder åt Johnny och ta med honom.
 
Erica hann inte följa med och äta innan filmen, så jag och Johnny gick till Dragon Palace. Johnny åt inget och jag orkade äta väldigt lite, så trött var jag. Men två cider orkade jag dricka.
 


Sen så gick vi till VG för att ta en cider och några bilder medan vi väntade.


Men först gick vi på toa och märkte att Lars, Magda osv. spelade fin musik i salen. Lyssnade ett tag och drack en kopp kaffe. Det behövdes!!



Och vi borstade håret också. Sen så gick vi ner till Djäknen och drack en cider.

 
Och sen så gick vi på toa en gång till och då var det bara Lars kvar som spelade i salen. Jag vågade så klart inte gå in och säga något. Och klockan var ju nästan 19:45 då vi skulle träffas.

 
Vi hittade Erica och Fanny, köpte läsk och gick in.
Johnny och jag satt på tredje raden, inga svårigheter att se skärmen! Fanny hade bokat biljetter åt sig själv och Erica lite tidigare så de satt på nionde raden. Tur att jag hade Johnny med mig. Han tyckte mest om Legolas och jag tyckte om Kìli och Tauriel.  
Filmen var episk och lite fånig och helt underbar!


 
Efteråt gick vi till VG för Erica föreslog att vi skulle ta en cider. För en gångs skull föreslog hon det och inte jag (som fortfarande var lite trött men inte längre dödstrött)!
 
Det första jag märkte var att Lars fortfarande satt kvar och spelade där ensam. Erica tyckte att vi inte borde störa men vi gick in ändå och pratade lite med honom, jättelite men ändå.
 
Sen så gick vi till Djäknen och drack var sin Somersby (Erica och jag drack, inte Johnny) och när vi var på väg hem så såg jag något genom fönstret som fick mig att gå och hälsa på Lars en gång till.

 
Den här gången lyckades jag inte säga mer än "sitter du ofta här och spelar" som kunde ha varit en bra början men lät väldigt dumt eftersom Lars inte svarade (han kanske inte hörde?) och Carl kunde inte veta att vi hade varit där lite tidigare och pratat lite om att han hade suttit där minst fyra timmar och spelat. Erica sa ingenting. Jag såg dum ut, tog en suddig och en bra bild, stirrade och höll Johnny i famnen. Sen så åkte Erica och jag och Johnny hem. Jag frågade Erica om hon trodde C&L brukade prata något om mig med varandra och hon var helt säker att de gör det för att jag är så udda.
 
Hon tyckte också att jag inte borde störa deras bromance, ja, jag vet det själv, men som om jag kunde låta bli... inte vill jag störa, bara se Carl och lära känna honom (och Lars och många andra i kören också, faktiskt) bättre!
 
Dumma katt som aldrig kan bete sig normalt. Men det var i alla fall en fantastisk dag som slutade på ett bättre sätt än jag nånsin kunde drömma - eller jo, jag kanske kunde drömma men inte tro.
 
Imorgon har jag inget att göra. Kanske städa rummet och SOVA. Jag tänker sova 17 timmar.


P.S. Var det dumt att posta den där sista bilden på fb också och tagga dem? Men bilden är ju så söt!!

1 kommentar:

  1. Kära katt, vilken underbart härlig dag du hade igår! Texten är så rolig och söt att jag vill krama den :)

    SvaraRadera

Miau?