onsdag 18 december 2013

Måndag och tisdag, Sibelius, fullmåne, LOTR och trött katt

Förmårrade fullmåne... eller vad kan det bero på att jag vaknade alldeles för tidigt igen och kunde inte somna om?

Igår hann jag alltså inte till Systemet innan manskörens konsert, och det var lika bra. Efter den otroligt fina konserten (de sjöng Sibelius, Giv mig ej glans... och Lars Haulin var med) vågade jag säga några ord till Carl som också var där och lyssnade. Jag försökte stirra på honom hela tiden på konserten för att inte bli irriterad på paret som satt framför mig och hånglade, killen hade mössan på, och för att inte få ångest för att folk satt bredvid mig och jag var där ensam, och från min plats kunde jag inte stirra på Långhåriga Lars.

Sen så började jag gå mot Flogsta, ringde först Erica och sa att jag var på väg och sen Riitta för att berätta om konserten. Snälla underbara Riitta laddade 95 kronor på min mobil direkt när jag hade skrivit på bloggen att jag inte ens orkade göra det! Riitta, du är galen <3 och jag ska skämma bort dig när du kommer hit nästa gång!! Men, ja, jag ringde alltså Riitta och använde alla de där pengarna på väg till Flogsta. När jag var nära Flogsta var jag tvungen att sms:a Erica för att jag inte hade pengar kvar för att ringa. (Inte dumt alls med Skype... men säg det inte till mina föräldrar!! Sånt gör jag bara med Riitta och kanske Henri!!) Men katten fick mitt sms och beställde våra försenade söndagspizzor, hennes tur att betala, vi hämtade dem tillsammans och tittade på Lord of the Rings när vi åt och drack läsk.

Jag tror jag slocknade lite hos Erica och det tog inte så lång tid att somna hemma heller. Runt halv tre på natten fick jag sms och läste det men var inte helt vaken, somnade direkt efter det i alla fall. Men... typiskt... jag vaknade klockan sex och kunde inte somna om. Förmårrade fullmåne, alltså. (Fast det har hänt alldeles för ofta under de senaste veckorna... kanske inte månens fel?)

Orkade inte städa, tvätta håret eller göra något klokt alls. Eller jo, jag gick och handlade, köpte en sallad som jag ändå inte orkade äta...

På eftermiddagen sov jag en timme eller två, tills Erica ringde och frågade om jag fortfarande tänkte följa med på ÖG-körens julkonsert. Och det orkade jag. Så vi åkte till stan och såg en underbar julkonsert, de lät jättebra (och lilla Ella också, hon var där med Jonas och Hanna), de sjöng också Sibelius julvisa och konserten slutade med den allra bästa...



Efter konserten var det bara dålig musik på ÖG så vi gick till Norrlands och drack ett par cider och öl. Åt pommes och träffade Anna Bogg och pratade med henne en stund.

...och stirrade på en söt långhårig kille...

Anna och Erica har söta tassar.

 
Sen så gick vi till Bullitt för att ta var sin drink och det var mysigt. Sen så åkte vi hem. Erica var fullare än jag, det var också mysigt. Eller jag var/är inte full alls och hon sa att hon kände sig full. Haha.
 
Hela världen tror säkert att vi fortfarande är ihop, så ser det ut när vi går tass i tass, kramas, pussas... Jag älskar min katt! <3
 
Jag kom in i mitt rum och väckte datorn klockan 00:00 - ohoppsan, jag tror jag var den första som skrev "grattis" på Carls facebook nu när han fyller 25. Det hade jag inte ens planerat. Att hinna först, alltså.

Nu ska jag dricka lite vatten, borsta tänderna, släcka ljuset och hoppas att jag kan sova minst tolv timmar. Det behövs!!! Så f*ck you, månen, din fulla idiot, mig håller du inte vaken nu och jag tänker förresten inte vara full samtidigt som du (och inte alls på ett tag, förresten). Stirra så mycket som du vill, jag blundar.

1 kommentar:

  1. Er kväll låter himla mysig! Tack för den där jättevackra låten, den är helt ny för mig.

    Kanske är jag inte än fullständigt galen men jag längtar tillbaka till Uppsala så mycket att det möjligen gör mig galen.

    SvaraRadera

Miau?